" دنیامالی "؛

بازگشت آمریکا به برجام بدون جبران خسارات ایران امکان‌پذیر نیست

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۰:۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۰
بازگشت آمریکا به برجام بدون جبران خسارات ایران امکان‌پذیر نیست
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی معتقد است خروج آمریکا از برجام باعث شد ایران خسارات زیادی متحمل شود لذا بازگشت آنها به برجام باید با جبران این خسارات همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: باید خیلی زودتر از این ها چنین قانونی به تصویب می رسید چرا که بعد از تصویب برجام تنها کشوری که به تعهدات خود پایبند ماند ایران بود در حالی که طرف‌های 1+5 به تعهدات خود پایبند نبودند و آمریکایی‌ها نیز آنقدر زمان را هدر دادند تا در نهایت از آن خارج شدند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، لغو تحریم ها باید با راستی آزمایی همراه باشد، عنوان کرد: مشکل آمریکایی ها این است که خودشان تصمیم گیر نبوده و به شدت تحت تأثیر لابی صهیونیسم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مصوبه مجلس دست دولت را برای چانه زنی در عرصه بین الملل باز گذاشته است، اظهار کرد: از سوی دیگر بر اساس قانون، شورای عالی امنیت ملی نیز قانون مجلس را بر اساس تمام موازین قانونی و سیاست های کلان تشخیص داده است.

دنیامالی همچنین با اشاره به رفتارهای غیرحرفه ای طرف مذاکره کننده، گفت: از 5 اسفند به بعد این حق را داریم که اجرای پروتکل را متوقف کنیم؛ ضمن اینکه این موضوع به معنای نقض تعهدات برجامی نخواهد بود چرا که پیش از امضای برجام، این پروتکل را به صورت داوطلبانه پذیرفته بودیم.

وی به خسارات زیادی که به خاطر عدم اجرای تعهدات برجامی از سوی طرف مذاکره کننده به کشور وارد شده است اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی ها و اروپایی ها باید بدانند نمی توانند هر زمان که خواستند وارد برجام شده یا از آن خارج شوند لذا باید خسارات وارده در این مدت را نیز پرداخته و جبران کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی های خوبی میان دولت و مجلس در زمینه برجام و اقدامات کشور در این حوزه به وجود آمده که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب است./خانه ملت

 

نظر شما