با محکوم کردن توهین به رییس جمهوری؛

فرماندار رشت: هتاکی و بی حرمتی، اقدامی مجرمانه است و باید با آن برخورد شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۶:۴۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۲۸۳۵
فرماندار رشت: هتاکی و بی حرمتی، اقدامی مجرمانه است و باید با آن برخورد شود
فرماندار رشت با محکوم کردن اقدام ناپسند عده ای قلیل در باب توهین به رییس جمهور حکومت اسلامی ، گفت: باتوجه به ضرورت وحدت و یکصدایی در کشور، گاها شاهد هتاکی و بی حرمتی در جامعه هستیم که این اقدامات مجرمانه باید جدی گرفته شود تا چنین اتفاقاتی در جامعه اسلامی بدعت نشود چرا که رهبر معظم انقلاب نیز به پرهیز از بددهانی تاکید و هرگونه هتک حرمت را حرام اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس علی فتح اللهی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت که با حضور خانم کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با تبریک اعیاد پیش رو به ویژه ولادت باسعادت حضرت علی (ع)، اظهار داشت: ماه مبارک رجب پیش درآمدی است برای رسیدن به ماه های مبارک شعبان و رمضان، که با عنایت خدا ایام پربرکتی را در پیش داریم و یقینا خدمت به مردم در این ماه های عزیز بهترین عبادات می باشد.

فرماندار رشت با اشاره به قدر دانستن نعمت سلامتی و زندگی که خداوند متعال به رایگان در اختیار ما قرار داده، افزود: با توجه به خلقت متمایز و برتر انسان ها نسبت به سایر موجودات، باید فرصت زندگی را غنیمت شمارد و در این دوران برای بر جا گذاشتن آثار ماندگار و کارهای نیک در راستای خدمت به مردم تلاش کرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود پربرکت ولی فقیه در جامعه اسلامی، اظهار داشت: در کشوری زندگی می کنیم که از نظر نوع حکومت و ایدئولوژی متفاوت با تمام کشورهای دنیاست و تنها کشوری هستیم که در راس حکومت خود از نعمت ولی فقیه بهره می بریم و به برکت وجود این نعمت الهی توانسته ایم از پیچ ها و تگناهای سخت تاریخی با وجود دشمنان مستکبر عبور کنیم.

مقام عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر تفاوت ایدلوژی جمهوری اسلامی با سایر حکومت ها، افزود: مسئولیت و مشکلات تحمیلی در این کشور با سایر کشورها متفاوت بوده و در طول سال های بعد از انقلاب، دشمن با همه تحریم ها و فشارهای حداکثری نتوانسته این کشور آغشته به خون پاک شهدا را از پای درآورد.

مهندس فتح اللهی با اشاره فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری ، تصریح کرد: مطابق فرمایشات مقام عظمای ولایت در هر برهه‌ای که مفاهیم اسلامی عملیاتی شد، برای ملت و آبروی جمهوری اسلامی، ارزشمند بوده و هرجا که غفلت کردیم از برکات آن محروم شدیم.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت و جایگاه و نظر مردم در حکومت اسلامی و برگزاری بیش از 35 دوره انتخابات پس از انقلاب، افزود: وقتی رییس جمهوری مقبولیت خود را از اکثریت مردم و مشروعیت خود را از ولی فقیه زمان می گیرد و بر مسند امور می نشیند، حکایت از جمهوریت و اسلامیت در کنار همدیگر و نقس مهم ریاست جمهوری در جامعه اسلامی دارد.

وی با محکوم کردن اقدام ناپسند عده ای قلیل در باب توهین به رییس جمهور حکومت اسلامی ، تصریح کرد: باتوجه به ضرورت وحدت و یکصدایی در کشور، گاها شاهد هتاکی و بی حرمتی در جامعه هستیم که این اقدامات مجرمانه باید جدی گرفته شود تا چنین اتفاقاتی در جامعه اسلامی بدعت نشود چرا که رهبر معظم انقلاب نیز به پرهیز از بددهانی تاکید و هرگونه هتک حرمت را حرام اعلام کرده اند.

فرماندار رشت در ادامه افزود: همه باید خود را مخاطب کلام رهبر معظم انقلاب بدانند و به طریق اولی کسانی که مدعی ولایتمداری و پیروی از رهبر انقلاب هستند، باید در مقام عمل  پایبندی خود را به توصیه های ایشان نشان دهند.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه با تاکید بر اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در دین اسلام، افزود: معجزه حضرت رسول (س) کتاب بوده و اولین آیه ای هم که بر ایشان نازل شد کلمه اقرء بود و همچنین سوره ای هم به نام قلم در قرآن کریم داریم.

فرماندار رشت با اشاره به عدم رضایت از سرانه کتاب خوانی در شهرستان، تصریح کرد: سرانه مطالعاتی پایین زیبنده شهرستانی که چهل درصد جمعیت استان گیلان را در خود جای دارد، نیست و‌ما باید تمام ظرفیت ها خود را برای بالا بردن سرانه مطالعاتی به کار بگیریم.

وی در ادامه افزود: برای ما همه دستگاه ها مهم هستند اما باید برای دستگاه های که می توانند انسان سازی کنند و انسان های عالمی را تحویل جامعه بدهند، زیر ساخت ها و بستر مناسب را مهیا کنیم و اگر این را ما مدنظر قرار ندهیم یقینا با مشکل مواجه خواهیم شد.

فرماندار رشت با اشاره به ضرورت ایجاد فضای کتابخانه در مناطق محروم شهرستان، افزود: توسعه فضای کتابخانه ها در مناطق محروم شهرستان بسیار مهم است و شهرداری ها باید مکان مناسب جهت اختصاص به این کار را شناسایی و فراهم کنند و ما نیز برای این حوزه اعتبارات ویژه ای را در کمیته برنامه ریزی سال جدید قرار خواهیم داد.

خانم کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست بیان داشت: فرماندار رشت پرچم دار حمایت از کتابخانه های عمومی بوده و حمایت های ایشان موجب تسریع در احیای کتابخانه مرکزی شهرستان رشت گردیده است.

وی اظهار داشت: محل های کم برخوردار شهرستان رشت فاقد فضای کتابخانه هستند که حمایت از توسعه کتابخانه در این مناطق منجر به ارتقای آگاهی و دانش در سطح جامعه می شود.

 

نظر شما