کشف و ضبط یک بهله پرنده شکاری روزپرواز در گیلان

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۹:۳۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۵۴۵۶
کشف و ضبط یک بهله پرنده شکاری روزپرواز در گیلان
یک بهله بحری (شاهین) با رصد و هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست آستارا از صیاد زنده‌گیری پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ وحید مصطفی‌دوست سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا با اعلام این خبر گفت: درپی گزارش مردمی مبنی بر زنده‌گیری یک بهله پرنده شکاری ارزشمند و حفاظت شده توسط یکی از صیادان  متخلف منطقه،  مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان  پس از اطمینان از صحت این گزارش و شناسایی محل دقیق نگهداری این پرنده حمایت شده با کسب مجوز تفتیش از مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، یک بهله بحری را از منزل صیاد متخلف کشف و ضبط کردند. ا

ین پرنده زیبا و بسیار جسور که بسیار مورد علاقه قوش‌بازان است،  پس از چند روز تیمار و نگهداری، توسط کارشناسان این اداره کل حلقه‌گذاری و در محدوده یکی از مناطق چهارگانه استان رهاسازی شد.

بحری از تیره شاهین‌‌یان و  طول بدن آن بین 36 تا 48 سانتی‌متر و گستردگی بال‌هایش بین 95 تا 110 سانتی‌متر است. نر و ماده آن تا حد زیادی شبیه به هم هستند. این گونه در زیستگاه‌های متنوعی از دشت‌های باز  تا کوهستا‌نی دیده می‌شود و از نواحی جنگلی، تالاب‌ها با پوشش گیاهی متراکم و نواحی با فعالیت‌های متمرکز انسانی دوری می‌کند. اغلب طعمه‌های خود را در حال پرواز شکار می کند و با بال‌های جمع‌شده با سرعت بسیار زیاد (معمولا کمتر از 140 کیلومتر در ساعت) به طعمه حمله‌ور می شود. از پرندگان کوچک جثه تا درشت جثه مثل غاز و حواصیل خاکستری تغذیه می‌کند.

IMG-20210301-WA0003

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز