دبیر فدراسیون بدمینتون؛

ایران از داوران و مربیان زبده ای برخوردار است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۳:۵۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۶۵۳۰
ایران از داوران و مربیان زبده ای برخوردار است
دبیر فدراسیون بدمینتون گفت: ایران از لحاظ داشتن داوران و مربیان زبده در این رشته در آسیا و جهان از اعتبار خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون بدمینتون در گفتگویی در رشت اظهار داشت: سطح داوری و مربیگری ما بسیار مطلوب است و ایران در بخش داوری، دارای یک داور آسیایی و یک داور جهانی دارد و مربیان بسیار زبده ای نیز در رشته بدمینتون در سطح کشور فعالیت دارند که دارای درجه های آسیایی و جهانی هستند، این در حالی است که ورزشکاران خوبی نیز در این رشته فعالیت دارند و هم اینک ثریا آقایی رنکینگ یکصد جهان را دراختیار دارد و جزو ۶ الی هفت ورزشکاری است که امید به کسب سهمیه المپیک توکیو نیز دارد.

وی با اشاره به قدرت آسیا در این رشته در سطح جهان اشاره و بیان کرد: آسیا قطب برتر بدمینتون در جهان بشمار می رود و کشورهای بسیار زبده ای در این قاره حضور دارند که با این وجود و از لحاظ ساختار و جایگاه ایران هم اینک جزو هشت کشور دوم آسیا محسوب می شود و تمام سعی خود را خواهیم کرد تا جزو هشت کشور برتر آسیا شویم.  

وی ادامه داد: البته ایران قهرمانی غرب آسیا در رشته بدمینتون را دراختیار داشت اما برای رشد در این رشته هم اینک جزو کشورهای آسیای میانه قرار داریم و با این وجود میزبانی رقابت های قهرمانی بدمینتون آسیای میانه را نیز درخواست کرده ایم.

 دبیر فدراسیون بدمینتون در ادامه به مهمترین برنامه های این فدراسیون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ دسته دوم در سه ماهه اول سال آینده، برگزاری مسابقات برترین های پسران، مسابقات جام رمضان،  لیگ های برتر بانوان و آقایان، برگزاری مسابقات لیگ دسته اول در هر دو بخش بانوان و آقایان طی مهر ماه سال آینده از مهمترین برنامه ها و مسابقاتی است که توسط فدراسیون بدمینتون انجام می شود.

وی اضافه کرد: اعزام تیم پارابدمینتون ایران با حضور سه ورزشکار به مسابقات دبی امارات در فرودین ماه سال ۱۴۰۰،  حضور قدرتمند در رقابت های پارا بدمینتون قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا که آبان ماه سال آینده در کشور بحرین برگزار می شود و برگزاری مسابقات رنکینگ کشوری از مهمترین فعالیت ها این فدراسیون در سال آینده محسوب می شود.

نصرتی در ادامه به وضعیت و جایگاه بدمینتون گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: گیلان یکی از استان های برتر در بخش قهرمان و اخلاقی است که از لحاظ بازیکن، مربی و داور ظرفیت بالایی در سطح کشور دارد و امیدواریم که با تلاش و کوشش بیشتر بتواند جایگاه بسیار ارزنده ای را در ارزشیابی فدراسیون کسب کند.

دبیر فدراسیون بدمینتون گفت: به جز فعالیت در بخش قهرمانی گیلان باید در بخش های استعدادیابی، همگانی، پارابدمینتون و فضای باز فعالیت بیشتری را انجام دهد تا جایگاه این استان در سطح کشور ارتقای مناسبی یابد چون این موارد در ارزشیابی های فدراسیون مهم و موثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز