تمجید وزیر آموزش‌وپرورش از معماری و امکانات دبستان حسن حجتی رشت

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۲۱:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۷۴۳۹
تمجید وزیر آموزش‌وپرورش از معماری و امکانات دبستان حسن حجتی رشت
محسن حاجی میرزایی در فضای مجازی نوشت: نگاهی متفاوت و خلاقانه به معماری مدرسه و تلاشی برای جذاب و دوست‌داشتنی کردن فضای آن برای دانش آموزان.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش نوشت: دیروز در رشت، دبستان حسن حجتی را افتتاح کردیم. نگاهی متفاوت و خلاقانه به معماری مدرسه و تلاشی برای جذاب و دوست‌داشتنی کردن فضای آن برای دانش آموزان.

وی افزود:  اگر خانه مدرسه اول است مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و باید دلپذیر، آرامش‌بخش، دوست‌داشتنی، شوق‌انگیز و تسهیل‌کننده فرآیند یادگیری باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت:  استفاده از جذابیت‌های بصری، رنگ، شکل، نور طبیعی، طراحی کلاس‌ها، راهروها، حیاط مدرسه و کتابخانه دومنظوره برای استفاده عمومی و دانش آموزان و تجهیز به فناوری‌های نو از ویژگی‌های این مدرسه است.

به گزارش برنا، دبستان زنده‌یاد حسن حجتی رشت، روز پنجشنبه توسط وزیر آموزش‌وپرورش و با حضور استاندار گیلان افتتاح شد. این پروژه یکی از زیباترین مدارس ساخته‌شده توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان است.

زنده‌یاد حجت‌الاسلام حاج حسن حجتی، واعظ خوش‌بیان، مبارز شجاع و محبوب مردم، صاحب‌امتیاز مجله راه حق بود.

وی فرزند آیت‌الله شیخ ابوالقاسم حجتی بود و دوستان صمیمی ایشان آقا مصطفی خمینی (فرزند شهید حضرت امام) آقا شهاب اشراقی (داماد امام) و آقا موسی صدر (امام موسی صدر) بودند.

وی سال‌ها بادلی دردمند و سرشار از عشق الهی، با طاغوتیان زمانه، پیکاری نابرابر را ادامه داد، رنج‌ها کشید، اما قدمی، پا پس نگذاشت...

شصت‌ویک سال پیش، اهالی وعظ و خطابه و مردم شریف گیلان زمین، در فراق یکی از تواناترین و محبوب‌ترین عالمان دین سوگوار شدند.

...او رفت، در رجعتی تلخ که هاله‌ای از ابهام توطئه در آن، سایه گسترده بود، او رفت، به جاودانگی رسید و آسمانی شد.

لوح مزار مرحوم حجتی واعظ، توسط رفیق صمیمی‌اش آیت‌الله امام موسی صدر، بدین گونه نگارش یافته است:

در این مکان، خورشید درخشان شمال ایران، زبان گویای اسلام، سپر محکم دین، رکن الاسلام والمسلمین ثقة المحدثین آقای حاج شیخ حسن حجتی گیلانی (طاب ثراه) غروب کرده است.

 

6677

از سمت راست،حجت‌الاسلام شهاب اشراقی (داماد حضرت امام)، حجت‌الاسلام شیخ حسن حجتی واعظ، شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی (فرزند حضرت امام)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز