در دیدار آیت اله فلاحتی با معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف مطرح شد؛

احیای موقوفات بسیاری از ضعف های اجتماعی و اقتصادی جامعه را ترمیم می کند/سازمان اوقاف می تواند نقش سازمان اقتصادی اسلام را در جامعه ایفا کند

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۹۵۱۷
احیای موقوفات بسیاری از ضعف های اجتماعی و اقتصادی جامعه را ترمیم می کند/سازمان اوقاف می تواند نقش سازمان اقتصادی اسلام را در جامعه ایفا کند
آیت الله فلاحتی در دیدار با معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف گفت: احیای موقوفات بسیاری از ضعف های اجتماعی و اقتصادی جامعه را ترمیم می کند.

به گزارش خرگزاری برنا از گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی صبح امروز در دیدار با معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: تشکیل سازمان اوقاف از جمله درایت های رهبر انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هر کار قانون مدارانه با مشکلاتی مواجه خواهد شد، گفت: موقوفات قبل از انقلاب بی سر و سامان بود و با تشکیل سازمان اوقاف موقوفات سازماندهی شد.

وی افزود: کسانی که درحاشیه موقوفات کشور بودند و بهره برداری نامعقول می کردند اولین مخالفان وقف بودند.

امام جمعه رشت اذعان کرد: اکنون موقوفات ساماندهی شده و هرکسی می خواهد وقف کند می داند نیاتش عملی می شود.

وی با اشاره به ظرفیت موقوفات کشور خاطرنشان ساخت: موقوفات کشور به حدی است که اگر به درستی ساماندهی و بهره برداری شوند، کشور را اداره می کند.

آیت الله فلاحتی در ادامه تاکید کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از دستگاه قضا بخواهد یک قاضی ویژه در شعب بدوی و تجدید نظر برای مراجعات سازمان اوقاف و احیای حقوق موقوفات تعیین شود.

وی گفت: احیای موقوفات یک سازمان عظیم اقتصادی شکل خواهد داد که می تواند بسیاری از ضعف های اجتماعی و اقتصادی جامعه را ترمیم کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: استفاده از نذورات و عواید بقاع برای هیئت امنای بقاع متبرکه به ویژه در مناطق روستایی تسهیل شود.

امام جمعه رشت، نظارت جدی بر مجموعه های مالی در بدنه ادارات اوقاف را ضروری دانست و اظهار کرد: نظارت آسیب ها را کم می کند و دقت کارکنان در استفاده از منابع و اعتماد مردم را افزایش میدهد.

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امورخیریه نیز در این دیدار اظهار داشت: مهمترین ماموریت سازمان اوقاف حفظ عین موقوفات و توسعه فرهنگ وقف است.

وی گفت: سازمان اوقاف می تواند نقش سازمان اقتصادی اسلام را در جامعه ایفا کند و تجلی عینی سازمان اقتصادی اسلام برای مردم باشد.

نوری زاده با بیان اینکه 205 هزار موقوفه و یک و نیم میلیون رقبه در کشور احضا شده است،  خاطرنشان ساخت: از این موقوفات، 800 نیت جمع آوری شده است.

 وی به رویکرد جدید سازمان اوقاف در هدایت نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت های قرآنی و علمی با رویکرد فناوری های نوین از جمله این نیات هستند.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امورخیریه اضافه کرد: در حوزه حمایت از فعالیت های دانش بنیان اتفاقات خوبی در سازمان اوقاف در حال انجام است.

 وی در خصوص فعالیت های اجتماعی سازمان اوقاف نیز گفت: سازمان اوقاف پس از تاکید رهبر معظم انقلاب برای کاهش آسیب های اجتماعی، با راه اندازی مراکز افق در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، فساد، حاشیه نشینی و اعتیاد عملکرد خوبی داشته است.

حجت الاسلام نوری زاده، بزرگترین سرمایه اوقاف و هر نهادی را اعتماد ملی خواند و گفت: در راستای جلب اعتماد مردم از مدیران خواستیم شفاف سازی کنند و گزارشاتی درخصوص اجرای نیات واقفان، تثبیت مالکیت و حفظ عین موقوفات به مردم و مسئولان ارایه کنند.

 در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گزارشی در خصوص فعالیت های یک ساله صورت گرفته در حوزه موقوفات و امام زادگان گیلان ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز