در ادامه پویش هر هفته الف ب ایران؛

بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به هشت روستای گیلان توسط وزیر نیرو و استاندار

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۶:۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۹۸۲۸
بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به هشت روستای گیلان توسط وزیر نیرو و استاندار
در ادامه پویش هر هفته الف ب ایران؛ طرح‌های آبرسانی به هشت روستای گیلان، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور استاندار گیلان و از طریق ارتباط تصویری توسط وزیر نیرو ، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در این مراسم با اشاره به افزایش بیش از ۱۳ درصدی شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت‌های اقتصادی گفت: جمعیت بهره‌مند از این نعمت ، از حدود ۶۵ درصد به نزدیک به ۷۹ درصد رسیده که حاکی از برخورداری یک‌هزار و ۷۱۲ روستا از شبکه آب شرب سالم در گیلان است.

وی به رشد ۵۶ درصدی بازسازی تاسیسات آب شرب روستاهای گیلان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: طی هفت سال گذشته در بخش آب شهری نیز شاهد رشد ۱۴ درصدی جمعیت بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم و پایدار بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با بیان رشد ۸۲ درصدی ظرفیت تصفیه خانه های آب استان اظهار کرد: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب استان هم رشد ۷۰ درصدی را شاهد است.

وی اقدامات صورت گرفته در راستای یکپارچه سازی بخش شهری و روستایی را موجب افزایش و بهبود خدمات رسانی به روستاها دانست و افزود: مصداق بارز آن در گیلان رشد ۳.۲ برابری مراکز خدمات رسانی است.

طرح‌های آبرسانی به هشت روستای گیلان با جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر، به صورت همزمان در شهرستان های رشت (روستاهای ویشکاننک و امشه)، صومعه سرا (روستای ماتک لیفشاگرد)، سیاهکل (روستای ملکرود بالا) ، شفت (روستای چوبر ، فاز دوم)، رودسر (روستای بازنشین سفلی) و املش (روستاهای امام و ملکوت ، فاز دوم) افتتاح شد.

برای اجرای این طرح ، 81 میلیارد ریال و از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

ظرفیت تامین آب این روستاها ، 23 لیتر بر ثانیه بوده و برای آبرسانی به آنها، 25 هزار متر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا و 330 مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب احداث شده است.

galeri_0

نظر شما