دلق پوش در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گیلان ؛

صادرات، پروازی برای جهانی شدن و بلوغ صنعتی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۷:۴۳:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۹۸۶۳
صادرات، پروازی برای جهانی شدن و بلوغ صنعتی است
فرهاد دلق پوش رییس سازمان صمت گیلان در در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت : صادرات، پروازی برای جهانی شدن و بلوغ صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که با حضور معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و جمع محدودی از فعالان صادراتی استان برگزار گردید، اظهار داشت: صادرات در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم‌های خصمانه از منظر سیاسی، صادرات؛ راهبردی دشمن شکن و نشانگر اقتدار کشور است و از منظر اقتصادی؛ بیانگر قدرت بالای تعاملات تجاری و ارتقای کیفی محصولات تولیدی محسوب می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه افزود: در سالهای اخیر علی رغم محدودیت ها و چالش های جدی کشور که عمدتاً متاثر از تحریم های گسترده و فشارهای سیاسی بوده است بازرگانان و صنعتگران توانمند استان توانسته اند به توفیقات چشمگیری دست یابد به نحوی که در سال ۱۳۹۶ میزان صادرات غیرنفتی گیلان فقط ۱۱۴ میلیون دلار بوده و هم اکنون در ۱۱ ماهه سال اخیر علیرغم تحریم های شدید و همچنین چالش ویروس کرونا توانستیم با جهش چند برابری، بیش از ۵۹۲ میلیون دلار صادرات داشته باشیم و این همت عالی صادرکنندگان ما شایسته تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی صادرات به منزله بلوغ و رشد یافتگی پروسه تولید محصول و یا خدمات تلقی می گردد البته توسعه صادرات نفوذ در بازارهای خارجی تخصص می خواهد بسیاری از تولید کنندگان که در این مدت چند سال از آن‌ها بازدید داشتیم محصولات منحصر به فرد و با کیفیتی را تولید می کند لیکن در حوزه بازار و بازاریابی تیم و تشکیلات قدرتمندی ندارند و تمام دغدغه های مدیران واحدهای صنعتی تولید و حواشی آن است.

دبیر کار گروه توسعه صادارت گیلان از لزوم حرکت واحد ها به سمت دانش بنیان شدن سخن گفت و تصریح کرد: این اقدام  کمک می کند تا محصولاتی باکیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی ارائه دهند.

دکتر دلق پوش افزود: صادرات می‌تواند پروازی برای جهانی‌شدن و بلوغ صنعتی باشد که پشتیبانی و لجستیک می خواهد لذا تشکیل شرکتهای مدیریت صادرات و خدمات صادراتی بسیار ضروری می‌شود و خوشه های صادراتی و برندسازی منسجم و ترسیم راه و تعریف استراتژی صادراتی تیم تخصصی میخواهد.

وی همچنین گفت: یقیناً در این کارزار اقتصادی و صادرات غیرنفتی سلاح قدرتمند برای مقابله با فشار حداکثری غرب است و در سال مزین به جهش تولید، همزمان با آفت تحریم و کرونا، این طلایه‌داران اقتصادی بوده و هستند که پرچم سرافرازی را در خط اول جبهه اقتصادی با تدبیر و مقاومت به اهتزاز در آورده اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان افزود: شناسایی فرصت ها و راه های موثر در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و بهره گیری از همه ظرفیت های لجستیکی فنی و علمی موجود در کشور به جهت خدمت رسانی به صادرکنندگان و رفع دغدغه های ایشان از اولویت‌های این سازمان بوده تا بدین وسیله بر تلاش و خدمات صادراتی فعالان و خادمان اقتصادی صحه گذاشته شود.

دکتر دلق پوش در پایان خاطر نشان کرد:  مراتب تشکر و سپاس و قدرشناسی خود را از تلاش خستگی ناپذیر پیشقراولان اقتصادی و صادرکنندگان متعهد گیلان اعلام داشته و توفیق روز افزون این عزیزان را در اعتلای نام و نشان ایرانی در مجامع بین المللی مسئلت دارم.

گفتنی است امروز  از ۱۹ برگزیده صادراتی بعنوان صادرکننده نمونه استان گیلان با اهدا لوح و تندیس تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز