مدیر کل زندانهای گیلان در حاشیه دیدار با زندانیان در آستانه عید نوروز؛

باید از ائمه اطهار(ع) درس محبت و نیکی به زندانیان را یاد بگیریم

۱۳۹۹/۱۲/۳۰ - ۱۸:۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۵۰۴۱
باید از ائمه اطهار(ع) درس محبت و نیکی به زندانیان را یاد  بگیریم
رضا محمدی اصل در دیدار با زندانیان در آستانه عید نوروز، ضمن تبریک سال جدید، اظهار کرد: باید از ائمه اطهار(ع) درس محبت و نیکی به زندانیان را یاد بگیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از  گیلان. رضا محمدی اصل مدیر کل زندانهای گیلان  در حاشیه دیدار با زندانیان در آستانه عید نوروز، ضمن تبریک سال جدید، اظهار کرد: باید از ائمه اطهار(ع) درس محبت و نیکی به زندانیان را یاد  بگیریم.

وی افزود: زندان یکی از امور بازدارنده تخلفات است که باید در کنار آن به برنامه های اصلاحی و تربیتی مناسب با راهکارهای علمی و عملی بپردازیم.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، با بیان اینکه زندانیان و خانواده های آنان نیازمند حمایت هستند، گفت: توانستیم بعد از بازدید ریاست سازمان زندان های کشور از زندان های گیلان، اشتغال را به ۵۸ درصد برسانیم.

محمدی اصل ادامه داد: زندانیان در زندان باید در کنار برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و مذهبی و دینی یک حرفه را آموزش ببینند تا بتوانند بعد از آزادی از آن حرفه برای خود و خانواده استفاده کنند و برای جامعه مفید باشند زیرا جامعه با داشتن نیروهای فنی و تخصصی می‌تواند به اهداف خودش برسد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس با ریاست سازمان زندان ها، عنوان کرد: در این نشست بر حضور مدیران و روسای زندان ها معاونین در زندان های تابعه و سرکشی از خانواده های مددجویان تاکید شد. در این راستا جلسات متعدد با انجمن حمایت از زندانیان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در روزهای پایانی سال داشتیم.

این مقام مسئول، از اهدای بالغ بر 3000 بسته معیشتی و بن خرید و کارت هدیه به خانواده های زندانیان تا پایان تعطیلات نوروز 1400 خبر داد و متذکر شد: هدف ما آزادی مددجویان با داشتن برنامه های اصلاحی و تربیتی و برگشت به آغوش خانواده و جامعه است لذا با کمک خیرین و ستاد دیه در سال 99 توانستیم تعداد 391 نفر را که میزان کل بدهی این مددجویان بیش از  ۲۲۱ میلیارد تومان که حدود ۵۴ درصد از این مبلغ توسط  شاکیان گذشت شده و حدود ۱۱ میلیارد تومان از طریق تسهیلات ا برای آزادی این زندانیان پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه با کمک خیرین و انجمن های 13گانه حمایت از زندانیان بیش از 700 زندانی آزاد شدند، گفت: در سال 99 بیش از 16000 نفر زندانی از زندان های گیلان آزاد شدند که بیش از 2200نفر از آنان با استفاده از مرخصی پایان حبس بود. همچنین در نوروز امسال بیش از 2600زندانی به مرخصی اعزام و یا مرخصی آنان تمدید شد.

 

نظر شما