ورود بیش از ۵۹۳ هزار خودرو به گیلان/ کاهش ۳۸ درصدی تصادفات رانندگی

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۰۹:۳۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۶۶۴۰
ورود بیش از ۵۹۳ هزار خودرو به گیلان/ کاهش ۳۸ درصدی تصادفات رانندگی
فرمانده انتظامی گیلان از ورود 593 هزار و 611 دستگاه خودرو به استان و کاهش 38 درصدی تصادفات رانندگی از ابتدای نوروز تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سردار "عزیزاله ملکی" با بیان اینکه میهمان نوازی شایسته و خدمت‌رسانی مطلوب به هموطنان یکی از اولویت‌های پلیس گیلان در طرح نوروزی است اظهار داشت: بالا بردن سطح آمادگی، التزام به رعایت انضباط ظاهری و معنوی، زیبندگی به اخلاقیات و معنویات، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، ارائه خدمت مضاعف به مسافران و هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب با سازمان‌های امدادی به منظور خدمت رسانی مطلوب‌تر به مسافران از جمله اقدامات پلیس گیلان در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی از ورود 593 هزار و 611 دستگاه خودرو از محورهای ورودی به استان گیلان از ابتدای نوروز تا روز جاری و افزایش 193 درصدی ورود خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با همکاری خوب مسافران و تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 38 درصدی تصادفات و کاهش40 درصدی تلفات رانندگی بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به طرح ممنوعیت تردد شبانه گفت: 46 هزار و 941 خودرو نیز به علت عدم توجه به تردد شبانه از ساعات 2100 تا 0300 در استان گیلان جریمه شده‌اند.

سردار ملکی با تاکید بر لزوم تامین امنیت مسافران در جاده‌ها، محل اسکان و همچنین تامین امنیت منازلی که خالی از سکنه هستند خاطرنشان کرد: خط قرمز و دغدغه نیروی انتظامی، امنیت مردم است و در همین راستا تقویت توان عملیاتی شهرستان‌ها و عوامل گشتی در حوزه انتظامی و ترافیکی از نمونه اقدامات فرماندهی انتظامی گیلان در راستای تامین نظم و امنیت در این ایام است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه حضور پلیس باید امنیت آفرین و افزایش احساس آرامش را به دنبال داشته باشد اذعان داشت: از دیگر اقدامات پلیس گیلان بکارگیری کارکنان ستادی و کمکی در شهرستان‌ها و مناطق گردشگری به منظور جلوگیری و کاهش تخلفات و جرایم است به همین جهت در مرکز استان پس از شناسایی 10 نقطه حائز اهمیت و پرخطر با بهره‌گیری از تیم‌های مختلف، طرح‌های انتظامی را برای پیشگیری از جرایم در این نقاط به مرحله اجرا گذاشتیم.

وی به استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای همکاری با پلیس اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از هزار و 80 نفر پلیس‌ افتخاری و همچنین هزار و 275 نفر از نگهبانان مراقبتی و حفاظتی، اقدامات خوبی در جهت ارتقاء امنیت پایدار در سطح استان به اجرا در آمده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان به راه‌اندازی 518 واحد گشت‌های انتظامی، ترافیکی، تخصصی و نظارتی اشاره کرد و افزود: نصب بنرهای آموزشی، ارائه هشدارهای انتظامی، ترافیکی و آموزش از طریق فضای مجازی و صدا و سیما از دیگر اقدامات پلیس گیلان برای کاهش جرایم و ارتقاء امنیت مسافران و شهروندان در ایام نوروز است.

این مقام ارشد انتظامی از بازدید 7 هزار و 397 واحد صنفی و اماکن عمومی توسط پلیس از آغاز طرح نوروزی تا روز جاری با هدف جلوگیری از تخلفات صنفی و اطمینان از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در بازدیدهای به عمل آمده برای 396 واحد صنفی اخطار پلمب صادر و 19 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده است.

وی ضمن ابراز ناخرسندی از برخی رفتارهای هنجارشکنانه و عدم رعایت شئون اسلامی در تعدادی از اماکن و تفرج‌گاه‌ها گفت: پلیس گیلان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، از ابتدای اجرای طرح نوروزی برای 5 هزار و 31 راننده متخلف هشدار صادر کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی و اردوهای گردشگری را از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی برای ساماندهی و افزایش امنیت حوزه گردشگری اعلام کرد و بیان داشت: در طرح نوروزی از تردد 6 گروه گردشگری فاقد مجوز شامل 117 نفر جلوگیری به عمل آمده است.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر لزوم توجه جدی هموطنان به هشدارها و توصیه‌های انتظامی، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان و مسافران تاکید کرد و از هموطنان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری به استان گیلان و تجمع در اماکن عمومی به ویژه فضاهای سرپوشیده خودداری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز