نماینده ولی فقیه در گیلان؛

تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۷۸۲۴
تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است
آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با مبلغان طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه گیلان گفت: تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با مبلغان طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه گیلان گفت: تاریخ شیعه زیباترین تاریخ میان تواریخ بشری است چرا که هم منطقی عمل کرده و هم با عقلانیت پیش رفته و هر جایی که کار کرده آبادانی از خود بر جای گذاشته است.

 امام جمعه رشت افزود: صاحبان مکاتب بشری هم از این شیوه استفاده می کنند اما چون مقصودشان ناپاک است به نتیجه نمی رسند.

وی روحانیت را از گروه‌های تاثیر گذار در جامعه شیعی و ایرانی خواند و گفت: این گروه شریان اعتقادی جامعه را در اختیار دارند.

 آیت الله فلاحتی اظهار داشت: دشمنان در طول تاریخ دریافتند که باید از شیوه تبلیغی مورد استفاده روحانیت شیعه استفاده کنند و اکنون شیعه انگلیسی، اسلام آمریکایی و حتی عرفان های نوظهور هم که در دنیا تاخت و تاز می کند از برخی شیوه های تبلیغی ما تقلید می کنند.

 وی تصریح کرد: شیوه تبلیغی شیعه شیوه انبیای الهی است و استفاده بهینه از زمان مشخصه اصلی آن است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اینکه شیعه بهترین تاریخ را داشته برای این بوده که توانسته از زمان استفاده بهینه کند.

وی با بیان اینکه عالمان دین سفرشان هم خیر و برکت دارد، گفت: حضور یک طلبه در مناطق مختلف ارزشمند است چه برسد به بیان کلمه و حدیثی که برای جامعه سودمند هم بپردازند.

آیت الله فلاحتی تاکید کرد:  باید شیوه تبلیغ را به آیندگان برسانیم.

 وی خاطرنشان کرد: بستر برای تبلیغ آماده است، البته کار تبلیغ بسیار سخت است اما اجر بی پایان دارد.

امام جمعه رشت گفت: تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است.

وی اظهار داشت: مبغلان دین مشمول سخن امام صادق(علیه السلام) هستند که فرمودند، همه موجودات آسمانها و ماهیان دریا برای طالب علم دین استغفار می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت های اقامتی در برخی مناطق فاقد روحانی و مبلغ، گفت: در برخی روستاها که محوریت در مناطق دارند امکانات اقامتی تهیه شود تا چند مبلغ در آن ساکن شوند و به مناطق اطراف اقامت خود آموزش های فرهنگی و دینی ارائه کنند. آیت الله فلاحتی همچنین خواستار فعالیت مبلغان و طلاب متخصص در حوزه تربیت کودک شد و گفت: مبلغین متخصص روانشناسی و فعال در حوزه تربیتی، در مهد کودک برای مربیان خانم برنامه داشته باشند و بر فعالیت های تربیتی در مهد کودک ها نظارت کنند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان و حجت الاسلام تقوی، مسئول مبلغان اعزامی از سازمان اوقاف به بیان گزارشی از عملکرد طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز