فرماندار رشت در جلسه ستاد کرونا شهرستان، خبر داد؛

سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در رشت / عادی انگاری ها شرایط را بحرانی کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۵:۵۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۱۰۲۶
سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در رشت / عادی انگاری ها شرایط را بحرانی کرد
فتح اللهی با بیان اینکه متاسفانه شاهد سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در گیلان هستیم، گفت: عادی انگاری در ایام تعطیلات نوروز شرایط را بحرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح اللهی امروز ( سه شنبه ۱۷ فروردین ) در ستاد کرونا شهرستان رشت،  اظهار کرد: متاسفانه شاهد سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در سطح استان هستیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عید نوروز موجب افزایش بستری بیماران کرونایی را در مراکز درمانی گردیده، افزود : کادر درمان و دستگاههای خدمات رسان در خط مقدم خدمات رسانی این بیماری قرار دارند و خدمات لازم را به بیماران ارائه می دهند.

فتح اللهی به همه گیری و پیشروی این بیماری در جهان هستی اشاره و  اذعان کرد : کرونا ویروس همه فعالیت های علمی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی و حتی خانوادگی همه جوامع را تحت شعاع قرار داده و در تاریخ بشریت چنین بیماری فراگیری بی سابقه است.

وی اضافه کرد: همان گونه که این بیماری فراگیر است ما نیز با اتحاد و هم دلی  بایستی  مشارکت  فراگیری داشته تا از روند رو به رشد این بیماری در جامعه بکاهیم، در غیر این صورت مبارزه بی نتیجه خواهد ماند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه بیماری کرونا ویروس عکس العمل هوشمندانه ای دارد، افزود: هر گونه سهل انگاری در این حوزه ما را با مشکلات اقتصادی و آسیب های جدی و جانی مواجه خواهد نمود.

رییس ستاد کرونا شهرستان رشت با تاکید بر اینکه بیماری کرونا ویروس جدی گرفته شود اظهار داشت: هر هفته ستاد ملی کرونا ویروس در گیلان و به تبع آن در شهرستان رشت نیز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: ستاد کرونا شهرستان رشت صبح روز دوشنبه هر هفته ساعت هفت و نیم صبح در فرمانداری رشت برگزار می شود و مصوبات استانی و کشوری به صورت بومی سازی شده در شهرستان نیز اجرایی می شود.

فرماندار رشت به وضعیت کرونا در سطح شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 288 نفر بیمار بستری داریم و 62 نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با توجه به آمار، تبدیل وضعیت رشت‌ به قرمز هم دور از انتظار نیست زیرا تعداد بستری‌ها در حال افزایش است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به فعالیت اصناف چهارگانه و گروه‌هایی که در این حوزه مشخص شدند تصریح کرد: فعالیت اصناف بر مبنای وضعیت نارنجی تنظیم شود البته بازرسی‌های کرونایی باید در اولویت کاری خود قرار دهیم و دستگاه‌ها نیز در این حوزه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: شرایط آمار کرونایی در گیلان روند صعودی دارد پیش بینی می شود به تبع آن  مرگ و میر ها این بیماری تا هفته آینده نیز افزایش یابد.‌

فتح اللهی در ادامه خاطر نشان کرد: عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی که به زیر ۶۰ درصد رسیده، این شرایط نگران کننده را برای استان به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها به خصوص صداوسیما بیش از پیش در این حوزه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند، اظهار داشت: از همه ظرفیت ها برای کاهش و ارتقا خدمات رسانی بهره گرفته شود.‌

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز