آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی میرزا خلیل رفیع

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۰۹:۵۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۴۸۸۶
آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی میرزا خلیل رفیع
معاون میراث‌فرهنگی گیلان از آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی میرزا خلیل به منظور ایجاد موزه مشروطیت در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست مقرر شد تا بخش سقف عمارت یکصد ساله نخستین شهردار رشت مورد مرمت و تعمیر قرار گیرد.

جهانی افزود:قرارداد مرمت در سامانه به ثبت رسیده و کارگاه در تاریخ 22 فروردین‌ماه در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.»

معاون میراث‌فرهنگی گیلان اضافه کرد: با تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اعتبارات مورد نیاز این طرح به مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبار پروژه‌های استانی و بواسطه اوراق با سررسید سال 1401 تأمین و روند اجرایی پروژه با همکاری شهرداری و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری رشت آغاز شده است.

لازم به ذکر است عمارت خانه میرزا خلیل رفیع با معماری منحصر به فرد با شماره 20271 و در تاریخ 27 آبان 1386 در فهرست بناهای ملی کشور به ثبت رسیده و با رأی‌زنی‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با شهرداری رشت مقرر شده است که پس از اتمام مراحل مرمت و بازسازی، این عمارت با همکاری شهرداری رشت و به عنوان موزه مشروطیت گیلان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز