استاندار در دیدار هیات رئیسه خانه احزاب گیلان عنوان کرد؛

انتخابات، تجلی مردم‌سالاری است / احزاب برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، با عزمی جدی ایفای نقش کنند / حضور پرشور مردم در انتخابات، نمایش اعتماد عمومی و انسجام ملی است

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۰۸:۵۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۹۱۳۳
انتخابات، تجلی مردم‌سالاری است / احزاب برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، با عزمی جدی ایفای نقش کنند / حضور پرشور مردم در انتخابات، نمایش اعتماد عمومی و انسجام ملی است
استاندار گیلان انتخابات را تجلی مردم‌سالاری خواند و با تأکید بر اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی شناسنامه دار، برای تحقق مشارکت حداکثری با عزمی جدی به ایفای نقش بپردازند، گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات، نمایش اعتماد عمومی و انسجام ملی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار هیات رئیسه خانه احزاب استان، اصل وجود حزب را امری دانست که در قانون آمده و به تضارب آراء و نیل به یک نظام فکری که خیر و مصلحت عمومی را در نظر می گیرد و به تأمین منافع ملی کمک می کند، عنوان کرد.

وی ادامه داد: اعتقاد راسخ دارم که اولویت، تأمین منافع ملی به بهترین شکل است و همه مسئولان باید به این مهم بیاندیشند که از چه راه‌هایی می توانند منافع مردم را بهتر تأمین کنند.

استاندار گیلان افزود: وقتی در مواجهه با جنگ اقتصادی تحمیلی و فشارها و تحریم های غیرقانونی استکباری علیه ملت، همه گروه ها و جریان ها برای دفاع از منافع ملی به پا می خیزند، بر اعتبار و اقتدار ملی ما افزوده می شود و با پشتوانه محکمی به دفاع از این منافع در صحنه های گوناگون ملی و بین المللی اقدام می کنیم.

به گفته دکتر زارع؛ انتخابات قانونمند در نظام های سیاسی، تجلی عینی مردم سالاری است و برای تحقق این مهم؛ احزاب به عنوان گروه مهمی از نخبگان جامعه، نقش اثرگذاری در تقویت جمهوریت دارند.

وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی، یکی از مهمترین جلوه های بروز و ظهور دموکراسی و مردم سالاری، انتخابات است و در واقع انتخابات، نمایش جمهوریت نظام اسلامی ایران است که علاوه بر کارکردهای داخلی، نظرگاه های فراملی دارد و نشان دهنده وحدت و همبستگی در کشور است.

استاندار گیلان احزاب را دارای نقشی بی بدیل در ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات ذکر و تأکید کرد که باید با عزمی جدی، به ایفای نقش بپردازند.

وی گفت: انتخابات یکی از مهمترین فرصت های پیش روی احزاب و جریان های سیاسی شناسنامه دار نیز هست و با مشارکت حداکثری، منافع ملی را تأمین می کند.

در این دیدار داراب مجد رئیس دوره ای خانه احزاب گیلان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این خانه و قدردانی از حمایت های استاندار گیلان از این نهاد، نقش احزاب در تحقق مشارکت حداکثری را یادآور شد.

حجت الاسلام محبی شولمی از حزب وحدت ایران اسلامی، سهیلا مدارایی از حزب مشارکت های مردمی، محمدابراهیم نصر از حزب اعتدال و توسعه و غلامحسین بخشی از حزب کارگزاران نیز در سخنان جداگانه ای؛ بر لزوم توجه به مشکلات جامعه و تلاش برای رفع آنها، ضرورت حضور سلایق مختلف در انتخابات که در پرشور برگزار شدن آن موثر است، استفاده از ظرفیت احزاب در تصمیم سازی ها، رسیدگی به اشتغال جوانان و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با کم آبی سخنانی بیان داشتند.

 

نظر شما
پرونده ویژه