استاندار در شورای معادن گیلان عنوان کرد؛

استفاده صحیح از ظرفیت معادن برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و تداوم تولید/ انجام نظارت‌های مستمر بر برداشت از معادن

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۲۳۵۳
استفاده صحیح از ظرفیت معادن برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و تداوم تولید/ انجام نظارت‌های مستمر بر برداشت از معادن
استاندار گیلان با تصریح اینکه برداشت از معادن باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی باشد، گفت: بر استفاده صحیح و قانونمند از ظرفیت معادن برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و تداوم تولید تأکید دارم ضمن آنکه لازمست نظارت‌های کافی بر برداشت از معادن، صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای معادن استان که شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند؛ ظرفیت شورای معادن برای تحقق اختیارات قانونی این شورا و نیز شورای عالی معادن را یادآور شد و اظهار داشت: باید در این خصوص؛ هم حقوق دولت و هم حقوق بهره بردار حفظ شود.

وی اجرای این رویکرد را در راستای تحقق شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌هایی در بخش های محیط زیست و منابع طبیعی، باید ظرفیت های قانونی شورای معادن در جهت استمرار و تقویت تولید مورد توجه باشد نه آنکه موجب توقف پروژه های عمرانی و توسعه ای استان گردد.

استاندار گیلان اعمال نظارت های کافی برای انجام این امور مطابق با مقررات و چارچوب های قانونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این مسیر باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی معدن، خانه معدن، بخش خصوصی، معتمدان محلی، شوراهای اسلامی استفاده شود.

وی امنیت سرمایه گذاری و ارتقاء ضریب این امنیت در گیلان را از مواردی عنوان کرد که برای توسعه، اهمیت زیادی دارد و افزود: انتظار دارم همه متولیان بخش های دولتی، قضایی، تقنینی و سمن ها برای اطمینان افزایی سرمایه گذاران، اهتمام ورزند.

وی در ارتباط با برداشت از معادن، توجه به حرایم روستایی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در صورتیکه نیاز به اصلاح قوانین باشد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه آماده همکاری هستند.

محمدرضا احمدی سنگری و مهرداد گودرزوند چگینی نمایندگان رشت و خمام و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد لزوم در نظر گرفتن منافع و مصالح مردم و جوامع محلی در فرآیند برداشت از بستر رودخانه ها و نیز در نظر گرفتن حریم روستاها هنگام صدور مجوزهای برداشت، مطالبی بیان داشتند.

 

نظر شما