مدیرکل زندان های گیلان خبر داد:

راه اندازی اتاق ملاقات اختصاصی کودک و پدر بزودی در زندان مرکزی رشت

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۲:۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۲۹۶۰
راه اندازی اتاق ملاقات اختصاصی کودک و پدر بزودی در زندان مرکزی رشت
مدیرکل زندان های گیلان از راه اندازی اتاق اختصاصی ملاقات کودک و پدر در زندان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مدیرکل زندان های گیلان از راه اندازی اتاق اختصاصی ملاقات کودک و پدر در زندان مرکزی خبر داد و گفت: از جمله اهداف راه اندازی اتاق ملاقات مخصوص فرزند با پدر در زندان مرکزی، ایجاد حس نزدیکی خانواده ها است.

رضا محمدی اصل، با بیان اینکه توجه به خانواده های زندانیان اولویت سازمان زندان هاست، اظهار کرد: برنامه های اجرایی در زندان ها به گونه ای است که فشار تحمل حبس برای مددجو کاهش یابد و با تدوین اولویت های سازمانی در این راستا، خانواده مددجو نیز مستثنی از این امر نیست.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام خانواده نهاد مقدس بوده و مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی است و ما وظیفه سنگینی در قبال خانواده بر عهده داریم لذا زمانی که سرپرست خانواده دوران حبس را می گذارند این وظیفه مضاعف می شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تربیتی و تامینی گیلان، یکی از اصلی ترین برنامه هایی خانواده محور در سطح زندان های استان را برگزاری دوره های تحکیم بنیان خانواده با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی خانواده ها دانست و افزود: این دوره ها با حضور روحانیون، اساتید دانشگاهی و روانشناسان برگزار می شود و رشد فضائل اخلاقی و انسانی را مد نظر دارند تا خانواده ها بیش از پیش تقویت شوند.

محمدی اصل، از راه اندازی اتاق اختصاصی ملاقات کودک و پدر در زندان مرکزی رشت خبر داد و از جمله اهداف راه اندازی اتاق ملاقات مخصوص فرزند با پدر در زندان مرکزی را ایجاد حس نزدیکی خانواده ها دانست و عنوان کرد: خانواده به ویژ فرزند مددجو نباید در زمان تحمل حبس احساس سرخوردگی کند لذا وظیفه ما حفاظت از معصومیت کودک است، زیرا او نباید هیچگونه نگرانی در این زمینه داشته باشد و حس اعتماد، کاهش استرس و تقویت اطمینان او را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه شناسایی نیازهای اولیه خانواده زندانیان با انجمن های ۱۳گانه استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با حضور در کل استان با خانواده های زندانیان در حال دیدار هستیم و با شناسایی خانواده های نیازمند کمک های مومنانه نیز با حضور مسئولان و خیرین و گروه های جهادی و نهادهای مرتبط در حال انجام است.

 

نظر شما