برخورد پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه/ اعمال قانون ۱۱۴ دستگاه خودرو

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۴:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۷۷۲۴
برخورد پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه/ اعمال قانون ۱۱۴ دستگاه خودرو
رئیس پلیس راه استان با اشاره به برخورد جدی پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه از اعمال قانون 114 دستگاه خودرو در این رابطه خبر داد و گفت: دستکاری ارقام و یا مخدوش کردن پلاک خودروها جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "جاور صفاری" در گفت‌وگویی ضمن قدردانی از رانندگانی که محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته و همکاری بسیار خوبی با پلیس دارند اظهار داشت: تعداد معدودی از رانندگان برای فرار از جریمه نقض محدودیت‌ها اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می‌کنند.

وی از برخورد جدی پلیس با پلاک مخدوش وسائط نقلیه خبر داد و گفت: دستکاری ارقام و یا مخدوش کردن پلاک خودروها جرم محسوب می‌شود ودر قوانین کشور عمل مجرمانه و مستوجب مجازات است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه پلاک وسیله نقلیه، معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است یادآور شد: برخی از متخلفان و مجرمان به منظور اقدامات خلافکارانه و فرار از اعمال مقررات اقدام به برداشتن، جعل و یا پوشاندن آن می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند علاوه بر اینکه وسیله نقلیه آنها توقیف می‌شود باید بدهی‌های جرایم راهنمایی و رانندگی هر دو پلاک را پرداخت و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شوند.

سرهنگ صفاری افزود: این رفتار علاوه بر اینکه بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود از دیدگاه مقررات ترافیکی نیز تخلف بوده و با رانندگان متخلف بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال جاری در معابر برون شهری به دلیل مخدوش و یا ناخوانا کردن پلاک، 114 دستگاه خودرو اعمال قانون و 23 نفر نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز