در آستانه عید سعید فطر؛

استودیوی کارگاه‌های تخصصی برخط کانون گیلان گشایش‌یافت

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۸:۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۷۹۴۲
استودیوی کارگاه‌های تخصصی برخط کانون گیلان گشایش‌یافت
در آستانه عید‌سعید فطر، استودیوی کارگاه‌های تخصصی برخط اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ این استودیو که به مساحت 40 مترمربع و در طبقه دوم اداره‌کل کانون گیلان در رشت به ‌بهره‌برداری رسید، گامی‌ دیگر در مسیر فرصت‌سازی برای تمامی مخاطبان و فراهم‌سازی زمینه‌های ارتباط بهتر و موثر‌تر با اعضای کارگاه‌های تخصصی برخط  و عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمار‌می‌رود.

این‌حرکت هدف‌مند، به‌منظور تحقق اهداف کانون در جهت افزایش گستره‌ی خدمات‌رسانی به مخاطبان صورت‌گرفت و هم‌زمان با همه‌گیری ویروس کرونا، ضرورت ایجاد ‌پل‌های ارتباطی افزون‌تر با اعضا و پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی، طی یک سال گذشته به روند رو به رشد خود ‌ادامه‌داد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان در آیین راه‌اندازی این استودیو که عصر روز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت 1400 انجام‌گرفت، از رویکرد این مجموعه در ارایه‌ی خدمات فرهنگی و ایجاد نشاط ‌اجتماعی، به ویژه در روز‌های کرونایی سخن‌به‌میان‌آورد و جریان‌سازی تفکرات نو‌گرا و  برگزاری کارگاه‌های ویژه تخصصی و عمومی برخط  در سطح ملی را شاخصه‌ این حرکت‌های سازنده دانست.

اسفندیارضیائی در این مراسم که حضور معاون تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی استانداری گیلان و جمعی از همکاران ستادی را به‌دنبال‌داشت و به‌صورت زنده(آنلاین) از صفحه‌ی اینستاگرام کانون گیلان پخش‌شد، همراهی بیش از 1600 علاقه‌مند و برپایی 98 کارگاه تخصصی طی یک‌سال‌گذشته و برپایی کارگاه‌های عمومی برخط را نوید‌بخش و دلگرم‌کننده توصیف‌کرد و این امر را مشوق دست‌اندرکاران این نهاد برای راه‌اندازی استودیوی تخصصی دانست.

وی هم‌چنین این فرآیند را  ثمره آینده‌نگری و آینده‌پژوهی کانون در سال‌های گذشته ارزیابی‌کرد و با اشاره به پیشگامی کانون زبان ایران در ارایه‌ی خدمات آموزشی برخط‌گفت: این امر بیان‌گر آمادگی‌ برای رویداد‌های پیش‌رو و دلایل توفیق کانون در برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط محسوب‌می‌شود.

ضیائی درپایان نقش کارکنان، مربیان و مدرسان آگاه این کارگاه‌ها را در همراه‌سازی جامعه و  خدمات‌رسانی به تمامی علاقه‌مندان، به‌ویژه مخاطبانی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی و سیار کانون دسترسی ندارند، قابل‌تقدیر دانست و با توجه به انعطاف‌پذیری چارچوب‌های آموزشی کانون اظهار‌کرد: آمادگی برای برگزاری هم‌زمان کارگاه‌های مجازی و حضوری روز‌های پسا‌کرونا و آماده‌سازی کلاس ‌اولی‌ها برای تجربه این شرایط، از اولویت‌هایی است که بایستی مد‌نظر‌قرار‌گیرد.

قدردانی اسفندیارضیائی از تمامی دست‌اندرکاران گشایش این استودیو، همراهی مدیر‌کل و کارکنان اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان وهم‌چنین، برگزاری کارگاه‌ تخصصی برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در حضور حاضران، پایان‌بخش این آیین به‌شمار‌می‌رفت.

 

1

5

2

3

4

نظر شما