در بیست و هشتمین آیین پویش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت؛

استاندار:در تأمین زیرساخت‌های حوزه بهداشت و سلامت، گیلان جزو استان‌های موفق است

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۵:۴۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۶۸۱۹
استاندار:در تأمین زیرساخت‌های حوزه بهداشت و سلامت، گیلان جزو استان‌های موفق است
استاندار گیلان گفت: با وجود مشقت های مدیریت و مقابله با بیماری کووید 19 ، در کنار سربلندی در حوزه درمان، در تأمین زیرساخت‌های بهداشت و سلامت نیز جزو استان‌های موفق هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (دوشنبه) در بیست و هشتمین آیین "پویش ره سلامت" و هشتاد و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان وزیر و اعضای ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری گیلان برگزار شد، به فرموده امام صادق (ع) مبنی بر اینکه سلامتی از بهترین نعمت های خدادادی‌ست اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه مهم وزارت بهداشت در تدوین و ارائه سیاست ها، خط مشی ها و برنامه ریزی برای تأمین بهداشت عمومی، سلامت جامعه و تربیت نیروهای انسانی همه گروه های پزشکی، درمانی و پژوهشی و وظایف گسترده دیگر بر کسی پوشیده نیست.

وی به خدمات ارزشمند وزارت بهداشت و کادر مدیریتی و درمانی به ویژه طی حدود 16 ماه گذشته در مدیریت بیماری کووید 19 اشاره و با درود به روان پاک شهدای عرصه سلامت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با حمایت های ملی و استانی، تلاش های موثر کادر درمان و همراهی مردم فهیم استان به عنوان یکی از نخستین استان های درگیر با این بیماری توانسته به شایستگی خدمات رسانی کند.

دکتر زارع با بیان اینکه استان گیلان علیرغم همه مشقت های مبارزه با این بیماری در کنار سربلندی در حوزه درمان، در تأمین زیرساخت‌های بهداشت و سلامت نیز جزء استان‌های موفق بوده، گفت: امروز بخشی از این موفقیت ها با افتتاح 31 پروژه عام‌المنفعه بهداشت و درمان با اعتبار افزون بر ۲۹۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که طی دهه های گذشته و در این دو سال اخیر بی نظیر بوده است.

استاندار به ظرفیت های گوناگون گیلان در عرصه های مختلف همچون منابع انسانی و اقتصادی و اثرگذاری در خدمت به مردم کشور و نیز وجود نیروهای انسانی گیلان در سطوح عالی به ویژه در حوزه تخصصی خانواده بهداشت و سلامت اشاره و بیان کرد: در حوزه گردشگری سلامت نیز استان گیلان با توجه به پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ارتقاء امکانات، تجهیزات و زیرساخت ها، می تواند در آینده به عنوان یک قطب جایگاه ویژه ای داشته باشد.

دکتر زارع تجهیز و بهره برداری تعدادی از مراکز درمانی، بهداشتی و کلینیک های تخصصی گیلان ظرف مدت چهار ماه آینده را یادآور شد و گفت: مراکز درمانی موجود در گیلان علاوه بر خدمات رسانی به هم استانی ها می توانند به بیش از دو تا سه برابر جمعیت استان که در برخی از فصول سال میزبان مسافران و گردشگران است، خدمت ارائه کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با اجرای واکسیناسیون همگانی براساس سند ملی، شاهد رونق بخش گردشگری و خدمات که در ایام شیوع کرونا دچار آسیب شده، باشیم.

وی همچنین در آستانه سالروز رحلت امام راحل، یاد و خاطره آن عزیز که استقلال آزادی و عزت را برای مردم و نظام جمهوری اسلامی به یادگار گذاشت، گرامی داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان در خاتمه سخنانش از همکاری مردم فهیم، اعضای شورای تأمین، ستاد استانی مدیریت کرونا، سازمان های مردم نهاد، بسیج، جمعیت هلال احمر، مدیریت درمان تأمین اجتماعی، کادر درمانی و پشتیبانی و لجستیک ارتش، اصحاب رسانه و صداوسیما نیز تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز