معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری ؛

پارک علم ک فناوری استان گیلان یکی از پارک های رشد یافته کشور است / مسوولین شهرستانی با حمایت به ایجاد و توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور اهتمام ورزند

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۲۱:۵۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۰۹۶۴
پارک علم ک فناوری استان گیلان یکی از پارک های رشد یافته کشور است / مسوولین شهرستانی با حمایت به ایجاد و توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور اهتمام ورزند
دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دهکده نوآوری و فناوری فشتام گفت : استان گیلان دارای یکی از رشد یافته ترین پارک های علم و فناوری کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر غلامحسین رحیمی در حاشیه بازدید از دهکده نوآوری و فناوری فشتام رشت اظهار داشت : در سطح کشور 48 پارک علم و فناوری دایر شده است و عمده استانها دارای مراکز و پارک های علم و فناوری هستند .

وی ادامه داد:  عمده پارک های علم و فناوری ما از بطن دانشگاه به وجود آمده اند چه در بحث مدیریت و روسای پارک ها که اکثرا از اساتید دانشگاهها بوده و یا تجربه علمی و اجرایی و عملی کسب کرده اند و چه از نظر نیروی انسانی که فعالیت های پژوهشی داشته اند.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان ریشه در نهاد علمی دارند ، گفت : پیوند وسیع و مستمری بین پارک های علم و فناوری و نهاد علمی دانشگاه ها وجود دارد و یک شرکت دانش بنیان نیز از نهاد علمی ریشه می گیرد و از متن همین شرکت های دانش بنیان نهادهای فناورانه  استخراج می گردد و از متن نهادهای فناورانه  واحدهای تولیدی ایجاد می شود .

دکتر رحیمی افزود : گسترش بستر فناوری هنوز در کشور ما یک جریان ملی نشده است اما در جریان علمی و پژوهشی و رشد دانشگاهها یک جریان ملی و مستمر داریم و امیدواریم که انشاالله در حوزه فناوری هر ساله وضعیت بهتری بدست آوریم.

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های پارک علم و فناوری گیلان عنوان کرد : در استان گیلان اکثر شهرستانها دارای مراکز رشد و واحدهای فناور هستند و خواهش من از مسوولین استانی و شهرستانی این است که با حمایت خود موجب ایجاد پارک های علم و فناوری و یا توسعه مراکز رشد شوند .

رحیمی تاکید کرد : بهترین بستر برای فعالیت و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهها  مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و پردیس های فناوری هستند و اکنون بیش از 50 درصد کسانی که در این مراکز فعال می باشند دارای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد می باشند.

گفتنی است معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در بازدید خود از دهکده نوآوری و فناوری فشتام رشت از شرکت حامیان سلامت برومند -برند محصول below تولید کننده قند و شکر رژیمی دیابتی بر پایه استویا ( به مدیر عاملی دکتر محمد ایزد پناه ) ، شرکت ریز جلبکی پارسیان ( به مدیر عاملی حمید دنیایی داریان ) ، شرکت مهندسی فروهر تیسفون - تولید کننده قطعات و ماشین آلات تولیدی و بسته بندی ( به مدیر عاملی رامک حسینی )  ، شرکت سامانه پایش سلامت تولید کننده کیت های دامپزشکی و واکسن آنفولانزای دامی ( به مدیر عاملی کاوه مدهوش ) و ... بازدید بعمل آورد و از نزدیک با نحوه فعالیت آنان اطلاع یافت.

لازم بذکر است دکتر رحیمی همچنین از پیشرفت فیزیکی و فرآیند ساخت شهرک علم و فناوری گیلان ، مرکز نوآوری صنایع خلاق و فناوری های نرم و مرکز رشد فناور شهرستان بندر انزلی بازدید بعمل آورد .

 

IMG_7922

IMG_7872

 

 

 

نظر شما