استاندار گیلان در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشور عنوان کرد؛

ارتقاء توجه به پایداری ساختمان‌ها در گیلان / از مشارکت نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۲:۲۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۷۲۳۰
ارتقاء توجه به پایداری ساختمان‌ها در گیلان / از مشارکت نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال می‌کنیم
استاندار گیلان ارتقاء توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال 1357 به 58 درصد در زمان حاضر را گامی بزرگ خواند و گفت که از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گیلان را جزء پنج استان حادثه خیز عنوان و با اشاره به نقش و جایگاه با اهمیت نظام مهندسی اظهار داشت: گرایش جوانان به سمت رشته های مهندسی در آموزش عالی باتوجه به نقش توسعه ای آن، مایه مباهات است.

وی سند آمایش سرزمینی را محور توسعه استان دانست و به رویکرد این سند مبنی بر توجه به نگاه کارشناسی، رعایت استانداردهای علمی، استفاده از نیروهای مستعد و پر کردن خلأها از بسترهای قانونی اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقاء توجه به پایداری ساختمان از نیم درصد در سال 1357 به 58 درصد در زمان حاضر، گام بزرگی محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان استفاده از ظرفیت 23 هزار نفری جامعه مهندسین استان را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: آمادگی اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در گیلان به عنوان یکی از اولین استان ها وجود دارد و مقاوم سازی، نگهداری و تعمیرات ساختمان های دولتی، اداری و دستگاه های اجرایی در اولویت قرار می گیرد.

وی از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال کرد و گفت: باتوجه به گستردگی صنایع مرتبط با صنعت ساختمان، رونق این بخش علاوه بر پایداری اشتغال، پویایی جامعه را به دنبال دارد.

استاندار گیلان نقش آموزش مهارتی مهندسان در کنار کسب دانش علمی را در فرآیند جذب بازار کار آنان مهم دانست و بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و فنی و حرفه ای استان برای تحقق این امر تأکید کرد.

در این دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تحقق بیمه مهندسان و تصویب در مجلس به عنوان قانون را اتفاقی مبارک برای این قشر پرتلاش عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی با 550 هزار مهندس در سطح کشور، یکی از حوزه های اثرگذار است. 

احمد خرم به آغاز اجرای مبحث 22 قانون مقررات ملی ساختمان در تهران از اول تیرماه به صورت آزمونه در تهران و سپس در استان های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد مهندسان فاقد مسکن و 60 درصد آنان، بیکار یا در شغل های غیرمرتبط در حال فعالیت هستند که با رونق 180 صنعت وابسته به ساختمان می توانیم شاهد پویایی جامعه و فعالیت مهندسان باشیم.

 

نظر شما