برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۱:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۷۹۵
برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان
حجت الاسلام سجاد کاظمی پوراعلام کرد: همزمان با سراسر کشور طرح ویژه غنی سازی اوقاف فراغت در تابستان با عنوان نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان نیز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: این طرح از 10 تیر لغایت 14 مرداد 1400 برگزار می شود.

وی افزود: مخاطب طرح نشاط معنوی دختران و پسران دانش آموز  از رده سنی 8  الی 18 سال هستند.

کاظمی پور تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان و استفاده از ابزار های روز و روشهای جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط گیری موثر را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: زمینه سازی تربیت نسل جوان و نوجوان ، جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس های نشاط معنوی در این طرح دنبال می شود.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی امسال به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در شیوه حضوری مانند گذشته و با رعایت پروتکل های بهداشتی، کلاسها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می¬گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: در روش حضوری کلاس¬های آموزشی معارفی از جمله قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی ، مهارتهای ده¬گانه زندگی مانند مدیریت هیجان و کنترل خشم ، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم-گیری، مدیریت استرس و فنی و هنری از جمله  نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح شمیم خدمت در مراکز افق با هدف توانمند سازی مجاوران و زائران بقاع متبرکه و رونق اشتغال در مناطفق کم برخوردار، مهارت آموزی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس های نشاط معنوی به عنوان یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی بقاع مجری طرح نشاط معنوی است.

کاظمی پور افزود: آموزش مهارت های خیاطی، نقاشی روی پارچه، آشپزی، سفره آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گلهای زینتی و آپارتمانی، چرم دوزی، عروسک بافی، نمد بافی، قالی بافی و گلیم بافی، آموزش رایانه برای دختران در بقاع متبرکه مجری طرح برنامه ریزی شده است.

وی گفت: تاسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برقی، نجاری، طراحی سیاه قلم و خوشنویسی با خودکار ،نویسندگی، معماری، آموزش ویترای، مدیریت مالی و موزش رایانه از مهارت های آموزشی در نظر گرفته شده برای پسران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: برگزاری کلاس های اموزشی طرح نشاط معنوی تابع تصمیمات ستاد استانی مقاببله با کروان بوده و در صورت تشخیص مراجع دارای صلاحیت این فعالیت های به صورت حضوری کاهش یافته و آموزش مهارت ها در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی اظهار کرد: در برگزاری طرح نشاط معنوی 70 نفر از مبلغان بومی و ۲۰ نفر از اعزامی از قم با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

 کاظمی پور خاطرنشان ساخت: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه های خود مشغول خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز