مهربانو بزودی مهمان خانه های گیلانی خواهد شد/ ضرورت همکاری متولیان فرهنگی در جهت ساخت سریال قوی و جذب مخاطب

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۰۹:۳۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۹۷۱۳
مهربانو بزودی مهمان خانه های گیلانی خواهد شد/
ضرورت همکاری متولیان فرهنگی در جهت ساخت سریال قوی و جذب مخاطب
سریال مهربانو به زودی مهمان خانه های گیلانی خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، "صادق میرزایی "تهیه کننده ارشد صدا وسیمای گیلان  در حدود ۲۷ سال است دراین  سازمان مشغول به فعالیت است.وی هفت سال پیش از ایجاد شبکه باران وارد تلویزیون شد وبرای اولین بار به عنوان مدیر و موسس شبکه آموزش در سیمای گیلان شروع به فعالیت کرد که بعدها این شبکه پس از مدتی کوتاه به دلیل کیفیت بالای برنامه های آن به شبکه آموزش کشور تبدیل شد.

 

عکس

به بهانه آغاز ساخت سریال مهربانو به تهیه کنندگی "صادق میرزایی"  و کارگردانی "امیر ثابت " گفتگوی اختصاصی داشته ایم  که درادامه  می خوانید:

 

1) به عنوان تهیه کننده ارشد صدا وسیمای گیلان تا کنون چه سریال هایی را ساخته اید و آیا هم اکنون نیز اثر جدیدی در دست ساخت دارید؟

ما در زمره اولین استان هایی بودیم که سریال های ۱۳۰ قسمتی راشروع کردیم و در آن زمان هیچ استانی توان اجرای این کار را نداشت .

تقریبا سه سال پس از افتتاح شبکه باران سریال مهمان سرای امید ۱۳۰قسمتی که معروف به سریال" گلعلی " و بسیار پر مخاطب بود را ساختیم که در این سریال من تهیه کننده و آقای ثابت نیز کارگردان بودند و پس از آن نیز قصه های سبز آباد را شروع به ساخت کردیم که به سریال "آغوزی " نیز معروف شد که آن هم ۱۳۰ قسمتی و خیلی جذاب بود و بینندگان خوبی پیدا کرد.سومین کار ساخت سریال  آوازهای گم شده ۴۵ قسمتی  بودکه باز به اتفاق آقای ثابت و نویسندگی آقای عشقی و کارگردانی آقای کوروش اسماعیلی یک کار بسیار زیبا و جذابی تولید شده  بود که موضوع آن از این قرار بود که مهاجرین از شهرهای مختلف کشور به گیلان می آمدند و زمین های گیلان را تبدیل به مناطق مسکونی می کردند و معضلاتی از این گونه که همیشه دامنگیر گیلانی ها بود را به شکل داستان درآوردیم و به نمایش گذاشتیم.

 

2)ایده  ساخت برنامه خانه مهر چگونه ایجاد شد و از چه زمانی تصمیم گرفتید که این برنامه را بسازید؟

خانه مهر در حدود ۱۸سال است که پایه گذاری شده  ودرابتدای شروع کار به دلیل آنکه استان های دیگر برنامه ای با این عنوان نداشتند لذا تصمیم برآن شد که با مدیر کل وقت آن زمان(محسن نصرپور)خانه مهر را در شبکه باران ایجاد کنیم .خانه مهر در آن زمان به شکل باغ و محوطه ای در حیاط سازمان بود که در آن آلاچیق های متعددی قرار داشت  و هر بخشی برای یک برنامه خاص مهیا شده بود .

به عنوان مثال  یک بخش برای آشپزی ،یک بخش برای خیاطی ، یک بخش برای کارشناسی و ....که تا هم اکنون همچنان با قدرت ادامه پیدا کرده است و جدیدا نیزخلاقیت و نوآوری جدیدی در خانه مهر انجام شده است به این شکل که ،  سعی برآن شده است در کنار هر موضوعی از قبیل روانشناسی و مسائل مربوط به خانواده که در تلویزین اجرا می شود نمایش زنده هم داشته باشیم زیرا اعتقاد براین است که گاهی نمایش زنده بیشتر از سخنرانی و کارشناسی در ذهن مردم اثر گذار است وبه عنوان مکملی برای بحث های کارشناسی است.

dbfac732-ccfc-4592-91fe-159b17b98b96

 

3)هم اکنون بر روی چه اثر جدیدی مشغول به کارهستید ؟و مخاطبان اثر جدید شما چه کسانی هستند؟

اسم سریال جدید ما که هم اکنون شروع به ساخت آن کرده ایم سریال "مهربانو "است که به یاری خداوند بعد از ایام محرم و صفر پخش خواهد شد.نام مهربانو  و اسامی در این دسته از قدیم الایام در گیلان مرسوم بوده است که هر کدام  نمایانگر و معرف نمادها،فرهنگ ها و سنت های قدیمی در  خانواده ها بود. که  در این سریال نیزمهربانو نماد یک زن پرتلاش گیلانی است.و از آن جایی که بانوان گیلانی معروف به خانم های پرتلاش هستند و همیشه سعی می کنند که پا به پای همسرانشان در مسائل اقتصادی ، فرهنگی و در همه مسائل جامعه شرکت  و دوشادوش مردان حرکت کنند لذا مهربانوی قصه ما نیز دارای چنین وضعیتی است.

مهربانو نماد یک زن پرتلاش و سخت کوش و کارآفرین است که با درایت خاص خود حلال مشکلات کسانی است که دچار معضلات و گرفتاری شده اند.

از سوی دیگر از آنجایی ‌که در گیلان حدود چهارصد نوع غذا ثبت شده است و به عنوان شهر خلاق خوراک در دنیا معروف شده ایم لذا مهربانوی قصه مانیز  غذاهایی را که از قدیم الایام به فراموشی سپرده شده و منسوخ شده اند را دوباره احیا و از این طریق به مردم معرفی می کند و با این عمل به نوعی  تلنگری زده می شود وبه مخاطب این پیام را انتقال می دهیم که گیلان شهر رشت، شهر خلاق خوراک و دارای  پشتوانه غذایی  خیلی فراتر است و مخاطب خاص این سریال نیز خانواده است و از کوچکترین عضو خانواده گرفته تا مسن ترین عضو را شامل می شود و همه می توانند پای گیرنده ها بنشینند و برنامه را تماشا کنند.

 

4)به نظر شما برای جلب مخاطب بیشتر برای سریال و فیلم  چه کار باید انجام داد؟

برای جذب مخاطب پای سریال ها به عنوان تهیه کننده و برنامه ساز از تمامی تهیه کنندگان سینما و سریال ها این تقاضا را دارم که برنامه های جذاب و درستی ارائه دهند و مردم را پای تلویزیون بنشانند.امروزه  متاسفانه سیستم های موازی که همه مدعی هستند که  کار رسانه ای و فرهنگی انجام می دهند زیاد است و همه آنها نیز ابتر و بی نتیجه مانده اند. لذا لازم و ضروری است که همه مسئولین و تمامی سازمان هایی که مدعی و متولی کار فرهنگی هستند به عنوان یک ید واحده در کنار هم قرار گیرند و درنهایت با تجمیع ثروت و  منابع مالی که در این پروسه تدارک دیده شده بتوانند کار مناسب ایجاد کرده تا مردم از دیدن آنها لذت ببرند و همچنین برماست که مردم را با رسانه ملی آشتی دهیم.

661f242b-75e1-4e82-aaaf-51b83f307304

از آنجایی که هنرمندان سریال مهربانو آموزش دیده آموزشگاه مصباح الهدی به سرپرستی " مهدیه بردبار" است بدین منظور در ادامه مصاحبه ای با این بانو انجام دادیم ،مهدیه بردبار مدیر برنامه ریزی و سرپرست آموزشگاه مصباح الهدی در خصوص سریال مهربانو عنوان کرد :این سریال در واقع تجمیع افکار جمعی از بانوان بوده که به نمایش گذاشته است.

 

وی تمامی هنرپیشگان سریال مهربانو را حاصل تعلیم "امیر ثابت" مربی آموزشگاه مصباح الهدی  عنوان کرد و اذعان داشت :ما تعدادی از جوانان  با استعداد را که پیش تر از آنها چه در بخش بازیگری وچه  در زمینه تصویربرداری ، صدابرداری ، منشی صحنه و کارگردانی تست گرفته شده را به صورت هدفمند دور هم جمع کرده ایم و در سریال های پیشنهادی تلویزیون ازوجود آنها استفاده می کنیم.

13dc30e8-483c-4607-8dab-26b1a38d80a2

مدیر برنامه ریزی سریال مهربانو با اشاره به اینکه  در این سریال  از ژانرهای مختلفی مانند ژانر وحشت، عاشقانه ، اجتماعی و خانوادگی استفاده شده است گفت: سعی ما براین بوده که  از بازیگران پیشکسوتی مانند آقایان فرمند و نوری ،خانمها طوبی رحمان نیا و منیره حسین زاده استفاده کنیم و در کنار آنها از بازیگران با استعداد آموزش دیده آموزشگاه مصباح الهدی نیز استفاده شده است.

سرپرست آموزشگاه مصباح الهدی همچنین خبر داد: همزمان با این سریال درحال برنامه ریزی دوسریال دیگر نیز هستیم که یکی از آنهاسریال ۶۰ قسمتی به سفارش اسپانسر وحامی مالی و یک سریال ۱۳ قسمتی به درخواست صداوسیما در حال تولید است که هم اکنون پیش‌تولید آنها رانیز انجام می دهیم.

 

وی در پایان گفت :بنده سالهاست که  به دنبال کشف استعدادهای هنری جوانان گیلانی هستم  و در این مدت شاید بالغ بر شصت بازیگر حرفه ای به سریال ها و فیلم های سینمایی معرفی کردم وبرای آنها نیز در زمینه های مختلف بازیگری،فیلمبرداری،صدابرداری و منشی گری قراردادهایی را می گیرم وهدفم کمک و دفاع از حق استعدادهای گیلانی است.

b4b328ed-479b-4f04-aa9e-aa0d7b32b70c

مصاحبه از : اعظم پرتوبین

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز