معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

روند صعودی مبتلایان به کووید ۱۹ در گیلان

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۱:۳۸:۲۹
کد خبر: ۱۲۰۰۲۶۳
روند صعودی مبتلایان به کووید ۱۹ در گیلان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به روند صعودی ابتلا به کووید ۱۹ در سطح استان هشدار داد و گفت: همکاری بیش از پیش مردم و اصناف را برای کنترل موج جدید کووید ۱۹ نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کووید در بیماران سرپایی اظهار داشت: در شروع هفته، آستارا و رودبار به رنگ نارنجی درآمده است و پیش بینی می شود در روزهای آتی در شهرهای لاهیجان، شفت، املش، ماسال و حتی رشت، انزلی، صومعه سرا، فومن و رضوانشهر، روند صعودی ابتلا به کووید ۱۹ را شاهد باشیم.

وی افزود: به دنبال مسافرت های میلیونی هفته های اخیر، مطمئنا ویروس دلتا و ویروس هندی وارد استان شده هر چند هنوز مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی درگیری رو به بالا و انتقال سریع را از ویژگی های ویروس های دلتا و هندی برشمرد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه ی اقشار و اصناف و همکاری بیش از پیش برای اجرای واکسیناسیون می تواند گام های موثری در مسیر کنترل بیشتر موج جدید باشد. 

دکتر حیدرزاده بیان کرد: به زودی با اختصاص پنج تا ۶ میلیون واکسن کوو برکت، ظرفیت تزریق ماهانه در استان به بیش از ۳۰۰ هزار دوز می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای کم سابقه ی هوا، قرار است از ظرفیت مهدیه ها، حسینیه ها و مساجد که مجهز به سیستم های سرمایشی هستند برای مراکز تزریق واکسن استفاده شود.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز