معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

اوج گیری کووید ۱۹ در سراسر استان

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۰:۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۳۸۲۸
اوج گیری کووید ۱۹ در سراسر استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هر گونه تجمع و ازدحام در مراکز تفریحی و مذهبی را خطرآفرین دانست و گفت: شاهد روند اوج گیری کووید ۱۹ در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده در وبینار صبحگاهی با مدیران شبکه های بهداشت ودرمان شهرستان ها که امروز، پنجشنبه برگزار شد، با اشاره به روند صعودی تعداد موارد سرپایی و بستری در سراسر استان اظهار داشت: در آستارا، املش، رشت، رودبار، سیاهکل، فومن و لنگرود شاهد افزایش مراجعه کنندگان سرپایی هستیم به طوری که هم اکنون روزانه تا یک هزار و ۶۰۰ مورد مراجعه کننده داریم،  در حالی که این رقم در هفته های قبل تا ۹۵۰ مورد بود.

وی افزود: علاوه بر موارد سرپایی، تعداد بستری ها در روز از ۵۰ مورد به ۸۰ تا ۹۰ مورد رسیده که این آمار، نشان دهنده اوج گیری بیماری کووید ۱۹ در سطح استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اهمیت رعایت همه ی دستورالعمل های اعمال محدودیت در اصناف و پروتکل های بهداشتی توسط مردم گفت: آنچه که از اهمیت ویژه ای در این وضعیت برخوردار است، اینست که به سرعت درمان سرپایی را برای مراجعه کنندگان آغاز و بیماران و اعضای خانواده ی آن ها را ایزوله کنیم‌ و همکاری مردم و اصناف را در مدیریت این وضعیت داشته باشیم.

دکتر حیدرزاده هر گونه ازدحام و تجمع در اماکن تفریحی و زیارتی در سطح استان را خطرافرین برشمرد و افزود: رستوران ها، سواحل، اماکن مذهبی، قهوه خانه ها و چایخانه ها و فروشگاه های بزرگ، نقاط خطرآفرین هستند که انتقال و ابتلای بیماری در آن ها بسیار زیاد است که برای کنترل ازدحام و مدیریت وضعیت به طور حتم به همکاری نیروی انتظامی در سطح استان نیاز داریم.

وی با انتقاد از ورود مسافران به استان تاکید کرد: هر نوع مسافرت غیرضروری در وضعیت کنونی اشتباه است و سلامت مسافران و ساکنان استان را به طور جدی به خطر می اندازد

 

نظر شما