اهمیت ازدواج

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۵۶۶۷
اهمیت ازدواج
ازدواج مهمترین، پیچیده‌ترین و سرنوشت‌سازترین تصمیم یک فرد است که به عنوان پدید‌‌ه‌‌ای مهم و نقطه‌‌‌ای عطف در زندگی انسان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازگیلان ؛ خانواده یک نظام اجتماعی است که از اصول و قواعد خاصی پیروی می‌کند. ورود به چنین نظام سازمان یافته‌ای از طریق ازدواج صورت می‌گیرد. پس مجرای شکل‌گیری و تشکیل نهاد خانواده ازدواج است.

ازدواج مهمترین، پیچیده‌ترین و سرنوشت‌سازترین تصمیم یک فرد است که به عنوان پدید‌‌ه‌‌ای مهم و نقطه‌‌‌ای عطف در زندگی انسان به شمار می‌رود. اهمیت و جایگاه ازدواج تا حدی است که هم پیشوایان دینی و هم متخصصان و محققان سلامت در باب اهمیت و تأثیر این امر تاکید زیادی کرده‌اند و می‌توان آن را به نوعی تأمین‌ کننده و تضمین‌کننده سلامت اجتماع دانست.

نقش حفاظتی امر ازدواج بر سلامت جسم و روان اثبات شده است. بنابراین یک ازدواج آگاهانه و صحیح علاوه بر تأمین نیازهای عاطفی و جسمانی افراد، سبب شاد زیستی بیشتر و عمر طولانی‌تر می‌گردد و افزایش مقاومت و سازگاری اشخاص در فراز و نشیب و سختی‌های زندگی در بعد فردی و اجتماعی را به دنبال دارد.

از این رو با توجه به اهمیت امر ازدواج و اثرات مثبت و بسیار آن در ابعاد مختلف زندگی افراد، باید در انتخاب و ایجاد این پیوند، دقت و آگاهی لازم صورت پذیرد تا علاوه بر تشکیل زندگی و خانواده‌‌‌ای موفق، جامعه‌ای سالم و شاداب داشته باشیم.

نویسنده: "سمیه طالبی" کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس گیلان

 

نظر شما