در جلسه هیات امنای دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان و امضای قرارداد همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء؛

استاندار: زیرساخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی گیلان به‌طور چشمگیری تقویت شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۱:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۷۳۳۹
استاندار: زیرساخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی گیلان به‌طور چشمگیری تقویت شده است
استاندار گیلان گفت: با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، به لحاظ تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات به بیمارستان‌های گیلان، اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر ارسلان زارع عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های کرونایی، اما به لحاظ تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات به بیمارستان‌های گیلان اقدامات خوبی انجام شده است.

 
وی تصریح کرد: ۶۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی دولتی استان گیلان اضافه شده که میزان اثرگذاری آنها در دوران کرونا قابل توجه است.
 
استاندار گیلان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در ایام کرونا گفت: تجهیز تخت‌های ای سی یو، سی تی اسکن و ام آر ای و اکسیژن سازهایی که برای بیمارستان‌های تازه تأسیس بود، در دوران اوج کرونا قابل تقدیر است.
 
دکتر زارع با بیان اینکه گیلان به جهت داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه همواره میزبان گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال است، افزود: در طول ۱۷ ماه گذشته، همه مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، خدمات دریافت کرده اند.
 
وی با اشاره به جزئیات قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: حجم ریالی این قرارداد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.
 
استاندار گیلان با ابراز امیدواری مبنی بر تکمیل و اجرای این قرارداد در موعد مقرر، گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان این قرارداد تأمین اعتبار مشخص دارد و امیدوارم در مهلت زمانی مقرر و با حمایت دولت به سرانجام برسد.
 
امروز و در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان؛ قرارداد همکاری بین این دانشگاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در خصوص احداث مرکز آموزشی درمانی ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینا رشت و تکمیل دانشکده پزشکی سایت لاکان رشت به امضای رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان و معاون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا رسید.

 

نظر شما