معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

پوشش واکسیناسیون در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۱:۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۸۳۵۰
پوشش واکسیناسیون در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است اما باید ظرفیت روزانه تزریق واکسن در گیلان را به 24 هزار دز برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده  با بیان اینکه روند بیماران مبتلا به کووید 19 و بستری در سطح استان در حال افزایش است ، اظهار داشت: طی یک هفته گذشته روند صعودی مبتلایان به کووید 19 را در استان شاهد بودیم اما با توجه به اجرای فرآیند واکسیناسیون برای گروه سنی 70 سال به بالا، تعداد مبتلایان این گروه سنی روند کاهشی داشته است.

وی افزود: اگرچه در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در استان از میانگین کشوری بالاتر است اما باید ظرفیت روزانه تزریق واکسن در گیلان را به 24 هزار دز برسانیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجود ویروس دلتا در استان گفت: هیچ کمبودی در حوزه ی واکسن در گیلان وجود ندارد و فرایند واکسیناسیون با نوبت دهی به گروه های سنی هدف توسط شبکه های بهداشت و درمان گیلان با سرعت بیشتری صورت می گیرد و مردم باید پس از ثبت نام در سامانه، منتظر دریافت پیامک برای دریافت واکسن باشند.

دکتر حیدرزاده ادامه داد: با وجود افزایش روند مبتلایان، میزان مرگ و میر ناشی از کووید در استان کاهش داشته و این مهم نشاندهنده تاثیر شناسایی دقیق مبتلایان، ایزوله کردن آنها، بهره بردن از سفیران سلامت و ارجاع به موقع بیماران است.

وی در خاتمه تاکید کرد: شناسایی افزاد دارای علائم و ایزوله کردن آنها در کنترل ویروس از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این خصوص، نیازمندهمکاری مردم و نظارت بیش از پیش هستیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز