امروز رخ داد؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند تکمیل پروژه آزاد راه رشت - قزوین و راه آهن رشت- کاسپین

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۳:۲۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۰۷۹۳
بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند تکمیل پروژه آزاد راه رشت - قزوین و راه آهن رشت- کاسپین
وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان، امروز (شنبه) از روند تکمیل باقیمانده پروژه آزادراه رشت - قزوین در محدوده رودبار و منجیل و نیز عملیات اجرایی راه آهن رشت- کاسپین بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از  گیلان ؛ مهندس محمد اسلامی و دکتر ارسلان زارع از عملیات اجرایی تکمیل باقیمانده پروژه آزادراه رشت قزوین در محدوده منجیل و رودبار بازدید کردند. 

 آزادراه رشت قزوین ۱۳۸ کیلومتر طول دارد که ۱۲۹ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است؛ بخش‌های باقی مانده این محور، حدفاصل منجیل تا رودبار به طول ۱۱.۳ کیلومتر یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در این آزادراه محسوب می‌شود که از این میزان ۳.۱ کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید و ۸.۲ کیلومتر آن در قالب دو قطعه به طول ۳.۳ و ۴.۹ کیلومتر و بهره مندی از ۷ دستگاه پل به طول ۱۶۸۷ متر و ۴ دستگاه تونل به طول ۲۸۳۱ متر ، از زمستان سال ۹۷ آغاز و با جدیت درحال اجراست.

 همچنین وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان از قطعه ۶ و ۷ پروژه راه آهن قزوین- رشت - کاسپین - انزلی بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفتند.  

راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به طول حدود ۳۶ کیلومتر در دو قطعه در حال اجراست که قطعه اول به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه دوم به طول حدود ۱۸ کیلومتر است.  

راه آهن رشت - کاسپین - انزلی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که می تواند کشورهای شمالی و اروپایی را به شبه قاره هند متصل کند و با راه اندازی آن ۱۰ میلیون تن بر ظرفیت حمل و نقل کشور افزوده می‌شود.

IMG_20210724_141613_949

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز