کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردی با جشنواره پوشالی پیش‌فروش تلفن همراه

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۲:۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۱۲۲۱۸
کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردی با جشنواره پوشالی پیش‌فروش تلفن همراه
فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری 600 میلیارد ریالی با درج آگهی جشنواره پیش‌فروش گوشی تلفن همراه در شهرستان لاهیجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان غ سردار "عزیزاله ملکی" در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند اظهار داشت: کاربران فضای مجازی برای اینکه در دام اینگونه افراد سودجو گرفتار نشوند، همواره باید به هشدارهای پلیس و عدم اعتماد به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده توجه داشته باشند.

وی افزود: شخصی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان لاهیجان مدعی شد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرده آشنا و پس از توافق برای خرید گوشی با حضور در شرکت وی مبلغ 150 میلیون ریال پرداخت، اما برخلاف گذشت 6 ماه از موعد تحویل، این فرد به وعده خود عمل نکرده و در مراجعه های مستمر، با تعطیلی شرکت مواجه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، مدیر این صفحه اینستاگرامی شناسایی و در شهرستان لاهیجان دستگیر شد تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد، حدود 3 سال قبل یک صفحه اینستاگرامی را با هدف فروش گوشی تلفن همراه ایجاد که در این خصوص در آبان ماه سال گذشته با تاسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده، باعث جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان شدم.

این مقام ارشد انتظامی از ثبت سفارش هزار دستگاه تلفن همراه در این جشنواره پوشالی و کلاهبرداری بیش از 600 میلیارد ریال توسط متهم خبر داد و بیان داشت: این پرونده با 400 شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز ادامه دارد.

سردار ملکی از معرفی متهم 28 ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد : پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق سایتwww.cyberpolice.ir ، مراجعه حضوری و یا تماس با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز