استاندار در جلسه شورای استاندارد گیلان بیان کرد؛

بهبود و نوسازی تجهیزات و آزمایشگاه‌های استاندارد، گامی در حمایت از تولید است

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۲۳:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۲۴۷۸
بهبود و نوسازی تجهیزات و آزمایشگاه‌های استاندارد، گامی در حمایت از تولید است
استاندار گیلان بهبود و نوسازی تجهیزات و آزمایشگاه های استاندارد را گامی موثر در حمایت از تولید خواند و با اشاره به عضویت گیلان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، استانداردسازی محصولات و خدمات با هدف حضور مؤثر در بازارهای منطقه ای و جهانی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای استاندارد گیلان که با حضور دکتر شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد به عنوان یکی از مراکز مرجع، وظایف خطیر و سنگینی بر دوش دارد چراکه به نوعی زندگی همه مردم متأثر از عملکرد این سازمان است.

وی ادامه داد: مردم با اطمینانی که نسبت به نشان استاندارد دارند مطمئنند که بررسی ها ، اظهار و اعلام نظرهای این مجموعه از پشتوانه علمی، فنی و تخصصی برخوردار بوده و به همین جهت اندیشه‌شان نسبت به کالاهای دارای مهر استاندارد، آسوده است.

دکتر زارع گفت: سازمان ملی استاندارد باید با تلاش مضاعف، از اعتماد و اطمینان مردم نسبت به این سازمان و مُهر و نشان استاندارد، پاسداری و حفاظت می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بهبود و نوسازی تجهیزات و آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد و استفاده از آزمایشگاه های همکار در استان ها ، گامی موثر در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تسریع در فرآیند صدور مجوزهاست.

وی با اشاره ظرفیت‌های گوناگون گیلان در بخش های صنعت، تولید محصولات کشاورزی و صنایع وابسته و خدمات گردشگری متناسب با رسالت سازمان ملی استاندارد افزود: در دولت برای استانداردسازی بخش زیادی از محصولات کشاورزی از جمله زیتون گام‌های موثر برداشته شد.

وی یادآور شد: باتوجه به جایگاه برتر گیلان در ۲۰ محصول تولیدی، برای ارائه خدمات بهتر به جمعیت متراکم استان، ایجاد دفاتر و نمایندگی شهرستانی منجر به تسهیل امور و رضایتمندی مردم شده است.

دکتر زارع اظهار کرد: باتوجه به وجود سه بندر فعال آستارا، انزلی و کاسپین، این استان در زمره استان های مهم کشور قرار دارد و با در نظر داشتن گردشگرپذیربودن گیلان و وجود مراکز تفریحی، اقامتی و شهربازی، حفظ سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی استانداردسازی محصولات و خدمات در استان با هدف حضور مؤثر در بازارهای منطقه ای و جهانی باتوجه به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را نیازمند مشارکت تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست و گفت: دقت و نظارت بر استاندارد واردات و صادرات کالا از مرزهای زمینی و دریایی استان، یک ضرورت است چراکه خروج کالای بدون استاندارد می تواند راه صادرات آن کالا را ببندد.

وی خاطرنشان کرد: در تولید هر نوع کالایی به ویژه کالاهای روزمره مورد نیاز مردم به‌واسطه ارتباط مستقیم با سلامت و جان آنان، باید به رعایت استانداردها اعتقاد داشته باشیم و اصول و چارچوب‌ها را رعایت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: به‌طور قطع ارتقاء استاندارد و کیفی‌سازی محصولات و خدمات، اعتماد عمومی، رضایتمندی مردم و رشد و توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما
پرونده ویژه