معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

کاهش تماس افراد راهکار کنترل ویروس در وضعیت کنونی است

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۹:۴۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۴۱۶۱
کاهش تماس افراد راهکار کنترل ویروس در وضعیت کنونی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام روند صعودی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان گفت: کاهش تماس افراد، راهکار کنترل ویروس در وضعیت کنونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در سطح گیلان، اظهار داشت : متاسفانه روند موارد سرپایی و موارد بستری در استان صعودی است و این روند در اوج قرار دارد.

وی افزود : رعایت نکردن اعمال محدودیت ها و رفت و آمدهای غیرضروری در کنار کاهش استفاده از ماسک باعث شد که اوج گیری کرونا در استان را شاهد باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه راهکار کنونی، کنترل ویروس در مراقبت و ایزوله کردن بیمارها است ، گفت: تمام تلاش ما باید در این مسیر در کنار افزایش سرعت واکسیناسیون، کاهش میزان تماس افراد با یکدیگر باشد به طوری که همه  افرادی که کوچکترین علائم سرماخوردگی را داشته باشند، مبتلا به کرونا فرض کرده و ایزوله شوند.

 دکتر حیدرزاده تصریح کرد: سردرد، آبریزش بینی، گلودرد و سرگیجه از جمله علائمی هستند که نشاندهنده بروز بیماری کرونا است. 

وی در پایان با اشاره به فعالیت تیم های متعدد واکسیناسیون در سراسر استان گیلان ، اظهار داشت : فرایند واکسیناسیون در گروه های سنی  هدف در سطح استان با سرعت در حال انجام است و امیدوار هستیم با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی از موج جدید کرونا عبور کنیم.

 

نظر شما