رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

برای توسعه و پیشرفت در حوزه سلامت، نیازمند کار جهادی هستیم

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۴:۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۲۶۸۱۹
برای توسعه و پیشرفت در حوزه سلامت، نیازمند کار جهادی هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان، با بیان اینکه برای تحقق کار جهادی باید از خود، خانواده و اموال خود بگذریم، گفت: تنها با این روحیه است که می‌توان رشد و ارتقای سلامت، عمران، گردشگری و اقتصاد را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ صبح امروز نشست صمیمی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان با دکتر ارسلان سالاری  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

 دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به بحران کرونا و تحریم های اقتصادی، اظهار کرد: در استان گیلان فشار این دو بحران،  به سبب عقب‌ماندگی‌های حوزه سلامت بیشتر خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه علیرغم احداث و توسعه فضاهای فیزیکی در بخش درمان، ولی هنوز در حوزه بهداشتی عقب ماندگی هایی وجود دارد، افزود: اقدامات بسیار خوبی در جهت توسعه همه‌جانبه بخش‌های بهداشت و درمان گیلان انجام‌شده اما کافی نیست و ما معتقدیم باید سطح تعاملات و همگرایی‌ها در کنار تلاش و پشتکار افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه گیلان برای توسعه و پیشرفت نیازمند روحیه گذشت و تلاش مضاعف هستیم و این مهم باید با حرکت جهادی ممکن شود، گفت: برای تحقق کار جهادی باید از خود، خانواده و اموال خود بگذریم و  تنها با این روحیه است که می‌توان سلامت، عمران، گردشگری و رشد اقتصادی را رقم زد.

دکتر سالاری یکی از چالش‌های عمده دانشگاه علوم پزشکی گیلان را طی دو سال اخیر، بدهی‌های میلیاردی دانست و افزود: برای جبران بدهی‌های 700 میلیارد تومانی و توسعه زیر ساخت ها از همه ظرفیت‌ها ازجمله توان سازمان برنامه‌وبودجه، ارتش، سپاه و دیگر بخش‌ها استفاده‌ شده و اکنون تراز مالی دانشگاه مثبت شده و روند صعودی دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقداماتی که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌ویژه در بخش توسعه زیرساخت‌ها انجام‌شده، خارج از اعتبارات وزارت بهداشت بوده، خاطرنشان کرد: 32 پروژه عام‌المنفعه حوزه سلامت با اعتبار 489 میلیارد تومان در سفر وزیر بهداشت افتتاح شد و تا پایان سال چندین پروژه بزرگ نیز افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی دیگر از اقدامات زیرساختی که موجب افزایش رضایتمندی در بین مردم، شده، تصریح کرد: تقریبا همه بیمارستان‌های استان به دستگاه  CTاسکن مجهز شده‌اند، حدود 30 دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن تأمین و راه‌اندازی شده، خوابگاه دانشجویی با اعتبار 32 میلیارد تومانی خریداری و بسیاری دیگر ازاین‌دست اقدامات مشابه در سطح دانشگاه رقم خورده که مصداق کار جهادی همه‌جانبه و تحول‌خواه بوده است.

دکتر سالاری با اشاره به دو بحران عقب‌ماندگی و کرونا در گیلان، بیان کرد: در طول دو سال اخیر همزمان با مقابله  با کرونا،  چندین پروژه‌ عمرانی نیز تکمیل و افتتاح شد و  تعدادی دیگر  را نیز در دست اقدام داریم تا به بهره برداری برسد.

وی در ادامه به وصف خدمت جهادی و همراهی بی‌مثال مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان اشاره کرد و گفت: همه اذعان دارند که تأمین منابع مالی برای مدیران شبکه‌ها و یا هر مدیر دیگری در حوزه سلامت با توجه به افزایش تورم در کشور معنا ندارد و بدون شک می‌توان گفت این تنها عشق و علاقه است که مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان را در خدمت به مردم خستگی‌ناپذیر کرده است.

 دکتر سالاری بر ضرورت خدمت بی منت و مستمر به مردم تأکید کرد و افزود: همه مستحضر و اذعان دارند که من از هیچ کوششی برای بهبود وضعیت حوزه های مختلف دانشگاه فرو گذار نکردم و انتظارم دارم تا مدیران زیر مجموعه دانشگاه هم با شتاب بیشتری برای بهبود وضعیت دانشگاه تلاش کنند.

 وی با اشاره به استعداد و توان بالای استان گیلان در نیروی انسانی نخبه، متخصص و متبحر تراز انقلاب اسلامی، گفت: افزایش تعامل، همراهی، همگرایی و همدلی بین مسئولان و مدیران در استان بیش از هر زمان دیگری در گیلان لازم و ضروری است و همه باید تلاش کنند تا بهترین خادم برای مردم باشند.

در پایان، تعدادی از مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها به بیان دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها، چالش‌ها و همچنین راهکارهای مناسب جهت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌ها ازجمله بحران کرونا پرداختند.

899

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز