مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان؛

۱۱۰ خانه ورزش روستایی در گیلان راه اندازی شد

۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ۰۸:۰۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۲۸۰۰۸
۱۱۰ خانه ورزش روستایی در گیلان راه اندازی شد
مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: تاکنون ۱۱۰ خانه ورزش روستایی در گیلان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مریم بخشی در مجمع انتخابت ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گیلان اظهار کرد: هم اینک به ۱۱۰ روستا تجهیزات ورزشی ارسال شده و امیدواریم  با کمک مسئولان این استان ، تا پایان سال جاری این رقم به ۲ برابر افزایش یابد.

وی افزود: این تجهیزات ورزشی شامل شطرنج ، میز فوتبالدستی ، میز تنیس روی میز، راکت بدمینتون، راکت تنیس روی میز، دارت و همچنین توپ و تور رشته های مختلف ورزشی و سایر لوازم رشته های ورزشی دیگر بود که به این مناطق ارسال شد.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر و برای گسترش ورزش در روستاها، خوشبختانه تحولات خوبی در خصوص فعالیت های ورزشی در روستاها انجام شده که افزایش خانه ورزش روستایی از دیگر اقداماتی بود که در سالهای اخیر با کمک شوراها و فرمانداری ها انجام شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خصوص نحوه فعالیت خانه ورزش روستایی اشاره و تصریح کرد: مکان هایی برای انجام فعالیت های ورزشی در روستاها شناسایی می شود که پس از اعلام به اداره ورزش و جوانان گیلان، لوازم مورد نیاز رشته های مختلف ورزشی تهیه و در اختیار روستاها قرار می گیرد.  

بخشی اضافه کرد: در بازی های بومی و محلی نیز با وجود شناسایی ۱۴۰ بازی در گیلان، این استان  از جایگاه و ظرفیت بسیار  بالایی در کشور برخوردار است و به ویژه در برگزاری جشنواره های بازی های بومی و محلی در ییلاقات و روستاهای استان گیلان، مردم علاقمند از سراسر کشور از این جشنواره ها استقبال شایانی می کنند.

وی به تعدادی از ورزش های بومی و محلی گیلان اشاره و اظهار کرد: کشتی گیله مردی که یک کشتی سنتی گیلان بشمار می رود از دیرباز مورد توجه قرار داشته و همچنین سوارکاری های بومی و رشته های فوتبالی نیز، محبوبیت خاصی در بین بازی های بومی و محلی گیلان دارند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان افزود: همچنین با فروکش کردن کرونا، انتظار داریم که مسابقات ورزشی،  بین روستاهایی که خانه ورزش روستایی در آن دایر شده برگزار شود و جشنواره های بازی های بومی و محلی در نقاط مختلف گیلان نیز، گسترش بیشتری یابد.

انتخابات ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان گیلان در سالن اجتماعات ادره ورزش و جوانان این استان در رشت برگزار شد که در نهایت، ایمان سهیلی با کسب ۱۶ رای از ۱۶ آرای ماخوذه به عنوان رئیس جدید این هیات در گیلان انتخاب شد.

همچنین جمال تقی زاده و سیدجمال سیدزاده دیگر کاندیداهای احراز پست ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان گیلان بودند که قبل از آغاز انتخابات، از این سمت کناره گیری کردند.

 

نظر شما