استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان عنوان کرد؛

رعایت جدی توصیه های بهداشتی با وجود افزایش واکسیناسیون / گیلان در شمار افرادی که دُزهای اول و دوم واکسن را تزریق کرده اند، از میانگین کشوری بالاتر است / طرح شهید سلیمانی با قوت استمرار یابد / حفظ سلامت و جان دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۵:۳۸:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۸۴۲۷
رعایت جدی توصیه های بهداشتی با وجود افزایش واکسیناسیون / گیلان در شمار افرادی که دُزهای اول و دوم واکسن را تزریق کرده اند، از میانگین کشوری بالاتر است / طرح شهید سلیمانی با قوت استمرار یابد / حفظ سلامت و جان دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت
استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی با وجود افزایش واکسیناسیون را مورد تأکید قرار داد و گفت: طبق آمارهای اعلام شده؛ گیلان در شمار افرادی که دُزهای اول و دوم واکسن را تزریق کرده اند، از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و رنگ‌بندی‌های کرونایی در استان اظهار داشت: شهرستان های رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، بندرانزلی، سیاهکل و املش دارای وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی روند بیماری، تعداد مبتلایان و بستری شدگان در همه استان ها را طبق آمارهای بیان شده، دارای شیب نزولی ذکر و خاطرنشان کرد: با این وجود همچنان بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  توجه جدی به توصیه ها و الزامات کرونایی و دیگر مواردی که در کنترل شیوع بیماری موثر است، تاکید دارم.

استاندار گیلان به گزارش ارائه شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا و اینکه گیلان در اعمال قانون محدودیت های کرونایی اصناف، رتبه ششم کشور را دارد، اشاره کرد و افزود: این موضوع؛ بیانگر اینست که بازرسی ها و نظارت ها بصورت فراگیر در حال انجام است.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور و نیز استان گیلان در صبح امروز گفت: از روز جاری آموزش‌های رسمی دانش آموزان شروع می شود که البته در مقطع زمانی کنونی، بصورت آنلاین است و در صورت وجود شرایط مناسب و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا،  کلاس های درس به صورت حضوری نیز برگزار خواهد شد.

دکتر زارع توصیه همیشگی خود مبنی بر جدی گرفتن آموزش های آنلاین، استفاده از ظرفیت فضای مجازی بویژه شبکه آموزشی شاد را یادآور شد و افزود: البته تأکید کرده ام دست اندر کاران امر تعلیم و تربیت، آمادگی کافی برای شکل گیری احتمالی کلاس‌ها بصورت حضوری یا ترکیبی یا هر تصمیم دیگری که اعلام می شود را داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد اینست که هم فرآیند علم آموزی آینده سازان این مرز و بوم با جدیت استمرار یابد و هم سلامت آنان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان اضافه کرد: در سایه تلاش‌های صورت گرفته برای واردات واکسن و کوشش شرکت های تولید داخل، فرآیند واکسیناسیون شتاب خوبی گرفته که گیلان نیز در شمار افرادی که دُزهای اول و دوم واکسن را تزریق کرده اند، از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با تأکید بر لزوم انجام فعالیت های تبلیغی مبنی بر پرهیز مردم از عادی انگاری و توجه به اجرای دستورالعمل های بهداشتی باوجود تزریق واکسن بیان داشت: انتظار دارم صداوسیما و کارگروه رسانه و فضای مجازی،  از همه ظرفیت ها برای اطلاع رسانی این مهم و نیز اهمیت واکسیناسیون در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس برای همگان استفاده کنند.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری ثمرات همکاری بسیج، خیران، هلال احمر و گروه های مردمی، استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی بویژه در انجام واکسیناسیون و بهره گیری از همه ظرفیت ها برای پوشش گسترده این مهم را مورد تأکید قرار داد.

استاندار گیلان در خاتمه سخناش هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و با نثار درود و صلوات به ارواح طیبه شهیدان والامقام و پر افتخار، درگذشت علی لندی نوجوان غیور ایذه ای که برای نجات همسایگان خود، گرفتار آتش سوزی شد و در نهایت، جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ را نیز تسلیت گفت و افزود: حرکت ایثارگرانه این نوجوان، یادآور دلاورمردی های شهیدان پرافتخار دفاع مقدس ازجمله شهید حسین فهمیده است که در شمار قهرمانان ملی مرز و بوم محسوب می شوند.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز