بیشترین و کمترین سالمند در کدام استانها هستند؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۷۴۶
بیشترین و کمترین سالمند در کدام استانها هستند؟
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، گفت: استان گیلان، بالاترین و استان سیستان و بلوچستان، کمترین درصد سالمندی را دارند.

به گزارش برنا؛ محسن شتی، در گفتگو با شبکه دو سیما، با بیان اینکه در سال ۱۳۵۵، امید به زندگی در کشورمان بسیار پایین‌تر از اکنون بود، افزود: اکنون امید به زندگی در کشورمان بالای ۷۵ سال است در حالی که در آن زمان حدود ۵۰ سال بود.

وی اضافه کرد: از نظر خدمات بهداشتی و درمانی به سالمندان با آنچه که باید باشیم، فاصله داریم.

شتی ادامه داد: در دو سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌ها حدود ۷۰ طرح و برنامه را آغاز کردیم، اما سرعت سالمند شدن جمعیت، بسیار زیاد است و ما باید بسیار تلاش کنیم تا این زیرساخت‌ها را به جایی برسانیم تا به خدمت به سالمند، منجر شود.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: برای خدمات بهداشتی، درمانی و اقدامات حمایتی به بازنگری و حمایت جدی و تأمین منابع نیروی انسانی برای سالمندان نیازمند هستیم.

شتی افزود: دوره دستیاری طب سالمندی داشتیم که در چند دوره دانشجو گرفت، اما متأسفانه به عللی، متوقف شد؛ به شدت به این گروه نیاز داریم و تا کنون حدود ۲۴ نفر در این زمینه دوره دیدند، اما با این تعداد سالمند بیش از دو هزار متخصص سالمندی نیاز داریم.

وی گفت: ۱۰ درصد جمعیت سالمندی داریم که در برخی از شهرستان‌ها، ۵۰ تا ۶۰ درصد ضریب اشغال تخت بیمارستان‌ها برای همین ۱۰ درصد است.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت افزود: استان گیلان، بالاترین و استان سیستان و بلوچستان، کمترین درصد سالمندی را دارند.

شتی با بیان اینکه سالمندان باید شیوه زندگی سالم را آموزش ببینند، اضافه کرد: ۱۰۰ فیلم چهار تا پنج دقیقه‌ای از این محتواهای آموزشی را آماده کردیم.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در ادامه این برنامه گفت: در وزارت بهداشت از دو سال گذشته که سند ملی سالمندان ابلاغ شد تقریباً تنها دستگاهی هستیم که عملیاتی کردن سند ملی سالمندان را انجام دادیم.

وی افزود: اگر سند ملی سالمندی در این سال‌ها عملیاتی شده بود بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

 

نظر شما