معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته است

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۶:۴۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۷۵۳۸
روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از 16 مهر روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته گفت: افزایش مبتلایان به کرونا طی چند روز اخیر، هشداری برای رعایت دقیق تر پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده در جلسه ی وبیناری با مدیران شبکه های بهداشت و درمان با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در استان اظهار داشت: اگرچه طی هفته های اخیر ابتلا به کووید 19 در استان کاهش یافته بود اما از 16 مهر روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته و این هشداری برای رعایت دقیق تر پروتکل های بهداشتی توسط مردم و انجام اقدامات ضروری برای کنترل بیماری است.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز کووید باید نسبت به گذشته بیشتر و دقیق تر شود گفت: باید رصد بیماران مبتلا به کووید پس از ترخیص از بیمارستان را افزایش داده و مراکز کووید 19 در سطح استان فعالیت موثرتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه آمادگی برای مقابله با بروز احتمالی موج جدید را ضروری دانست و افزود: با وجود اینکه فرایند واکسیناسیون نسبت به ماه های اخیر افزایش یافته اما باید این مهم را مدنظر قرار داد که تنها دریافت واکسن تضمین کننده ی مبتلا نشدن به کرونا نیست بلکه رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی می تواند منجر به ابتلای کمتر و ضعیف تر شود.

به گفته ی معاون بهداشتی دانشگاه تاکنون 31 درصد جمعیت استان گیلان تحت پوشش دو دز واکسن کرونا قرار گرفته اند در حالی که پوشش واکسیسناسیون کامل کشور 27 درصد است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز