رکاب زنی زوج دوچرخه سوار گیلانی در حمایت از فک خزری آغاز شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۸:۰۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۷۶۳۷
رکاب زنی زوج دوچرخه سوار گیلانی در حمایت از فک خزری آغاز شد
زوج دوچرخه سوار گیلانی با شعار «ناجی فک کاسپین باشیم» رکاب‌زنی ۵۰۳ کیلومتری خود را از رشت تا بندر ترکمن آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در راستای تنویر افکار عمومی و حمایت و حفاظت هر چه بیشتر مردم و جوامع محلی از  فک خزری ، تنها پستاندار دریای کاسپین ،  با حضور دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و جمعی ازدوستداران محیط زیست ،  این زوج  گیلانی ، با شعار «ناجی فک کاسپین باشیم» رکاب‌زنی مسیر رشت تا بندر ترکمن را از محوطه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بدرقه مسئولان آغاز کردند. .

نوید بنی اسدی و سعیده جعفری مسیر ۵۰۳ کیلومتری رشت تا بندر ترکمن را  با هدف حمایت و حفاظت از فک‌های خزری ، طی مدت  ۶ روز رکاب‌ خواهند زد . 

در آئین رکاب زنی این زوج دوچرخه سوار ، دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : کار «نوید بنی اسدی و همسرشان سعیده جعفری» با رکاب‌زنی در مسیر ۵۰۳ کیلومتری  رشت در استان گیلان تا بندر ترکمن در استان گلستان قابل تحسین بوده و درواقع حرکت این فعالان محیط زیست ، پیام‌رسان حفظ طبیعت منطقه و  حیات وحش آن از جمله فک خزری می باشد که امیدواریم همه ما بافرهنگ‌سازی مناسب در حفظ محیط‌زیست، حامی محیط‌زیست در جامعه خود و سفیر محیط‌ زیست در جوامع مختلف باشیم.

 نوید بنی اسدی  هم دراین مراسم ضمن تقدیر از  حمایت های مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : من و همسرم با حمایت  از فک کاسپین از رشت تا بندر ترکمن رکاب خواهیم زد و در ۶ شهرستان رودسر ، رامسر ، چالوس ، محمود آباد ، ساری و بندر ترکمن توقف  خواهیم داشت .

وی افزود : سعی می کنیم شعاری که همراه داریم تحت عنوان " ناجی فک خزری باشیم " را اشاعه دهیم تا افراد زیادی به این کمپین بپیوندند .

 وی  در پایان از حمایت های سازمان های مردم نهاد و هیئت ورزشهای همگانی استان گیلان  نیز قدردانی و تشکر  کرد .

فک خزری بانام علمی Phoca caspica  یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال زندگی می‌کند. این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

فک خزری به‌طور میانگین ۱٫۵ متر طول و ۸۰ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فوک به‌شمار می‌رود.

IMG-20211016-WA0013

IMG-20211016-WA0012

IMG-20211016-WA0006

 

نظر شما