مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد:

عملیات موفق نجات ۱۳ گمشده از یک گروه کوهنوردی سنندج و کردستان در گیلان

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۳:۵۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۰۸۵۳
عملیات موفق نجات ۱۳ گمشده از یک گروه کوهنوردی سنندج و کردستان در گیلان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از نجات ۱۳ گمشده (یک گروه کوهنوردی از سنندج کردستان) در محور رحیم آباد به جواهردشت شهرستان رودسر خبر داد و گفت: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر پس از عملیات جستجو توانستند گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از گم شدن یک گروه ۱۳ نفره (یک گروه کوهنوردی از سنندج کردستان) در ارتفاعات رحیم آباد رودسر خبر داد و گفت: این حادثه در محور رحیم آباد به جواهردشت منطقه سوماموس رخ داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه این حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر در ساعت ۲۰:۰۰ شامگاه جمعه (۳۰ مهر ماه) اطلاع رسانی شد و عوامل امدادی هلال احمر در ساعت ۲۲:۳۰ در صحنه حضور یافتند، گفت: وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جستجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

غلامی با اشاره به مصدومین این حادثه، افزود: این حادثه مصدوم ۳ مصدوم داشت، که پس از اقدامات لازم امدادی بر روی مصدومین، دو نفر از مصدومین سرپایی درمان شدند و یکی از مصدومین توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

سیاوش غلامی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

 

 

نظر شما