سرو‌سرخ، عنوان ویژه برنامه هفته بسیج کانون لنگرود

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۰:۵۴:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۶۴۹۸
سرو‌سرخ، عنوان ویژه برنامه هفته بسیج کانون لنگرود
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لنگرود، ویژه‌برنامه«سرو سرخ» را با حضور همسر شهید، «محمد‌علی حق‌بین» از فرماندهان هشت‌سال دفاع مقدس و فاتح «نُبل‌ و الزهرا» در جبهه مقاومت سوریه برگزار‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ این ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج  و با هدف آشناسازی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با اندیشه‌های شهیدان و تبیین نقش خانواده معظم شهدا در حمایت از این بزرگواران برگزارشد.

برپایه این گزارش، همسر شهید، «محمد‌علی حق‌بین»، از سرداران نام آشنای سپاه پاسداران ایران اسلامی، فرمانده پیشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) و مشاور نیروی زمینی سپاه نیز میهمان این ویژه‌برنامه بود و ضمن تبریک هفته بسیج به حاضران، جان‌فشانی حضرت فاطمه زهرا (س) را در مسیرصیانت از  ولایت یادآورشد و این بانوی نمونه را  نخستین بسیجی و الگویی برای بسیجیان توصیف‌کرد.

وی در تبیین این سخنان اظهار‌کرد: ولایت‌پذیری و آمادگی برای ایثار و شهادت، نقطه آغاز شکل‌گیری تفکر بسجی و لازمه حرکت در این مسیر به‌شمار‌می‌رود.

میهمان برنامه دراین میان، سخنان سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی در کنگره 8 هزار شهید استان گیلان را مورد توجه قرارداد و با بیان‌این‌که «شرط شهادت، شهید‌وار‌زیستن‌است»، افزود: تجربه زندگی‌ با شهید حق‌بین تاکیدی بر این سخن و فرصتی  برای پذیریش واقعیت تعلق یک بسیجی به آرمان‌ها است.

او هم‌چنین به سیره عملی سردارحق‌بین و دیگر شخصیت‌های برجسته ایران اسلامی پرداخت و با تاکید بر ضرورت آشنایی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با شهدا اظهار‌داشت: الگو‌پذیری نسل جدید از شخصیت‌های بیگانه، آفت فرهنگی به‌شمار‌می رود و از رو لازم‌است با معرفی الگو‌های مناسب، نقشی سازنده در کسوت فعال فرهنگی داشته‌باشیم.  

 

0

همسر جانباز هشت‌سال دفاع مقدس، فرمانده جبهه مقاومت در سوریه و فاتح «نُبل‌و الزهرا» پایان صحبت‌های خود را به رشادت‌ها و پایمردی‌های شهید محمد‌علی حق‌بین در مسیر پاس‌داشت از ارزش‌های اسلام و آرمان‌ها انقلاب ‌اسلامی اختصاص‌داد و گفت: کتاب «گیل‌مانا» از جمله آثاری است که به خاطرات شهید حق‌بین اشاره دارد و «ایرانی‌ها آمدند» هم دربرگیرنده خاطرات این شهید در صیانت از حرم حضرت زینب(س) است.

او هم‌چنین، جلد دوم کتاب «گیل مانا» را آماده نشر اعلام‌کرد و گفت: این اثر به ابعاد مختلف شخصیتی این فرمانده سپاه اسلام و دارنده نشان فتح می‌پردازد.

0000000000

پایان‌بخش این مراسم که هم‌زمان با هفته بسیج سال 1400  به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون لنگرود صورت‌گرفت، تجلیل از همسر شهید «محمد‌علی ‌حق‌بین» بود.

شایان‌ذکر است، سردار محمد علی حق‌بین، سال ۱۳۴۵ در روستای تازه آباد شهرستان لنگرود استان گیلان متولد شد و پس از سال‌ها رشادت در کسوت رزمنده و فرمانده هشت‌سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت سرانجام در 31 فروردین سال 1400 به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام

نظر شما