اسدالله عباسی: رویکردهای اقناعی در خصوص واکسیناسیون در کشور باید تقویت شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۶۵۶۳
اسدالله عباسی: رویکردهای اقناعی در خصوص واکسیناسیون در کشور باید تقویت شود
استاندار گیلان با تأکید به نهادهای متولی برای نظارت جدی تر بر رعایت توصیه های بهداشتی به‌ویژه در ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، پرهیز از عادی‌انگاری را در راستای کنترل و مهار بیماری موثر خواند و گفت: لازمست واکسن به تعدادی از دانش آموزانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، تزریق شود ضمن آنکه استانداردهای مناسبت از جمله تهویه و شمار نفرات، در کلاس های درس حضوری مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با قدردانی مجدد از تلاش‌های کادر درمان، بر ضرورت اهتمام و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی استان برای پرداخت مطالبات معوق آنان تأکید کرد.

وی با اشاره به پوشش 92 درصد جمعیت استان در تزریق دُز اول واکسن و نیز 14 شهرستان آبی استان، نقش واکسیناسیون وکاهش ابتلا به بیماری را یادآور شد و گفت: لازمست دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انجام گسترده‌تر تزریق دُز دوم واکسن و نیز دُز سوم ، ورود جدی‌تری داشته باشد.

استاندار گیلان اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی و رویکردهای اقناعی درخصوص واکسیناسیون بویژه از سوی رسانه ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: صدا و سیما با دعوت از کارشناسان و پزشکان و پخش برنامه‌های اقناعی، مردم را به تزریق واکسن، ترغیب کند.

دکتر عباسی همچنین از نخبگان، ائمه جمعه و جماعات و صاحبان تریبون خواست آحاد جامعه را نسبت به واکسیناسیون تشویق کنند و همراهی و همکاری مردم در فرآیند کنترل بیماری را موثر خواند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل مراعات پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و نیز مرزهای دریایی و زمینی استان ، خواستار نظارت جدی تر نهادهای متولی در امر رعایت توصیه ها شد.

وی به دانشگاه علوم پزشکی استان نیز تأکید کرد که علاوه بر روستاها، تزریق واکسن به ساکنان مناطق حاشیه شهرها را نیز مدنظر قرار دهد و در جلسه آینده ستاد استانی مدیریت کرونا، گزارشی از انجام این مهم ارائه کند.

استاندار گیلان پوشش گسترده واکسیناسیون را در کنترل و مهار بیماری موثر خواند و بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه ها ، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در این خصوص تأکید کرد.

دکتر عباسی در ادامه سخنانش به بازگشایی مدارس اشاره کرد و با قدردانی از مدیران مدارس، معلمان و خانواده‌های دانش آموزان گفت: بایستی واکسن به تعدادی از دانش آموزانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، تزریق شود ضمن آنکه استانداردهای مناسبت از جمله تهویه و شمار نفرات، در کلاس های درس حضوری مورد توجه باشد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز