مطالبه رئیس سازمان صمت گیلان از معاون وزیر امور خارجه

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۲:۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۱۸۲۱
مطالبه رئیس سازمان صمت گیلان از معاون وزیر امور خارجه
فرهاد دلق پوش، در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان گفت:برای افزایش صادرات؛ کاهش اثرپذیری کشورهای اوراسیا را از تحریم ها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فرهاد دلق پوش، در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان که طی سفر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه؛ در استانداری گیلان برگزار گردید، گفت: برای افزایش صادرات به همسایگان گیلان؛ کاهش اثرپذیری کشورهای اوراسیا را از تحریم ها ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان با توجه به مرزی بودن، دارای ظرفیت ها و پتانسیل تجاری فراوان می‌باشد افزود: ایجاد ترمینال صادراتی و مبادلات تجاری مشترک با کشورهای منطقه، رفع موانع امور بانکی و نقل انتقالات مالی بین بانکی طرفین و استفاده از ارز ملی در مبادلات تجاری می تواند در روند افزایش مبادلات امور تجار و بازرگانان گیلان، بسیار اثربخش باشد.

وی در ادامه پس از بیان نیازمندی های گیلان جهت نفوذ بیشتر در بازارهای جهانی، عنوان کرد: در چند سال اخیر علیرغم دشواری های موجود روند مطلوبی در صادرات غیرنفتی داشته ایم و در سال ۹۶ در مجموع صادرات گیلان به ارزش ۱۱۴ میلیون دلار بوده ولی در سال گذشته به به ۶۶۳ میلیون دلار رسید که رشد ۴۸۰ درصدی را طی 4سال شاهد بودیم البته برای امسال نیز هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری داریم که امیدواریم با همراهی و همت مجدانه دستگاه دیپلماسی و  بازرگانان و تولیدکنندگان استان این هدف گذاری محقق گردد.

دبیر کارگروه صادرات غیرنفتی گیلان با اشاره به3 هزار و  ۸۳۳ مورد ثبت سفارش در 8 ماه گذشته،  تشریح کرد:  از نظر تعداد ثبت سفارش، رتبه نهم کشور را داریم و میانگین زمان پاسخگویی به درخواست ثبت سفارش در استان 4 روز کاری است که نسبت به کل کشور مطلوب بوده و به عنوان مثال این زمان پاسخگویی برای تهران ۱۵ روز است و در تلاش هستیم این زمان را نیز در راستای سرعت دهی به امور،  کاهش دهیم.

دلق پوش همچنین از لزوم بازنگری در ساختار سنتی تولید و صادرات را به شکل اساسی سخن گفت و ادامه داد: زیرساخت‌های ریلی و تجاری ما باید متناسب با کشورهای هدف باشد. برقراری امور بیمه‌ای بین ایران و کشورهای هدف، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سایر کشور ها، تبادل هیئت‌های اقتصادی با کشورهای همسایه از راهکاهای پیشنهادی برای توسعه تجاری و رونق اقتصادی بین المللی می باشد که به پشتیبانی ملی نیاز دارد.

566

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز