سرپرست فرمانداری رشت، تاکید کرد: بازگشایی دوباره چندشیفته مراکز فعال واکسیناسیون

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۱:۳۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۸۹۱۳
سرپرست فرمانداری رشت، تاکید کرد: بازگشایی دوباره چندشیفته مراکز فعال واکسیناسیون
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: مراکز تجمیعی و فعال واکسیناسیون چند شیفته باید دوباره بازگشایی شوند تا شاهد ارایه خدمات مطلوب به مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حمیدرضا امام‌ پناهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس امیکرون ضرورت تزریق واکسن مخصوصا دز سوم، توجیه‌ای ندارد که شاهد تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون باشیم، نیروهای نظامی، انقلابی و لجستیکی همواره پای کار هستند چنانچه نیاز به کمک هست از ظرفیت آنان برخوردار شویم.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، افزود: زمانی در تزریق واکسن دز اول و دوم خیلی خوب عمل کردیم و امروز هم بایستی مراکز تجمیعی و فعال واکسیناسیون چند شیفته دوباره بازگشایی شوند تا شاهد ارایه خدمات مطلوب به مردم باشیم.
 
وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مستمر باشد، گفت: توجه جدی به اجرای قرنطینه هوشمند و انجام بازرسی‌های میدانی مستمر از اصناف به خصوص تالارها، هایپرمارکت‌ها و ... در دستور کار نهادهای مرتبط باشد و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل‌ها به جد با واحد‌های متخلف برخورد می‌شود.
 
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت ادامه داد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان 69 نفر می‌باشد که کاهش 15 نفری نسبت به هفته گذشته داشته و همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان 24 نفر و آمار فوتی روزانه یک نفر می‌باشد.
 
امام‌ پناهی با بیان اینکه مجموع بستری‌های کرونایی از ابتدا تا امروز در شهرستان 34600 نفر می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای 12 سال شهرستان که در سامانه سلامت ثبت شده هستیم، جمعیت هدف 845 هزار و 382 نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تاکنون 751 هزار و 500 نفر معادل 88.9 درصد دز اول، 695 هزار و 579 نفر معادل 82.3 درصد دز دوم و 76000 نفر معادل 9 درصد دز سوم را تزریق کرده‌اند که در تزریق دز سوم شاهد افزایش سه درصدی واکسیناسیون به نسبت هفته گذشته هستیم.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: امروز در سطح شهرستان رشت 205 واکسیناسیون فعال می‌باشد که از این تعداد 176 مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
 
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه آمار مربوط به واکسیناسیون دانش‌آموزان بین 12 تا 18 سال در تزریق دز اول 56951 نفر با پوشش 87 درصدی و در تزریق دز دوم 49127 با پوشش 75 درصدی در سطح شهرستان می‌باشد، خاطرنشان کرد:  3000 نفر دانش‌آموز واکسن نزده در شهرستان رشت داریم که این تعداد شناسایی شده‌اند و باید اقدام به تزریق واکسن نمایند در غیر اینصورت امکان حضور در مدارس برای این عزیزان فراهم نمی‌شود؛ همچنین تعداد 5500 نفر از نوجوانان هم شناسایی شده‌اند که در آمار دانش‌آموزی نیستند و باید با همراهی بهزیستی و کمیته امداد در خصوص سلامتی و واکسیناسیون این عزیزان اقدامات لازم صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: از زمان آغاز اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون توسط شبکه بهداشت شهرستان تا امروز تعداد یک میلیون و 500 هزار واکسن تزریقی در شهرستان رشت که از این تعداد 200 هزار دز واکسن تزریقی به میهمانان در شهرستان رشت تزریق شده است.
 
امام‌پناهی بیان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستا از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، توجیه‌ای ندارد که تاکنون اقدامی در خصوص افزایش تعداد اتوبوس‌های سیار صورت نپذیرفته باشد.
 
سرپرست فرمانداری رشت خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تعداد 904 واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد 23 واحد اخطار گرفتند و تعداد 3 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.
 
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز