استاندار گیلان: افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۱:۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۱۳۱۴
استاندار گیلان: افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود
استاندار گیلان افزایش جمعیت را موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی خواند و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه ها برای فراهم سازی زیرساخت‌های تحقق این مهم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی صبح امروز (یکشنبه) در  نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت که با حضور معاون وزیر بهداشت در دانشگاه علوم‌پزشکی استان برگزار شد؛ اظهار داشت: سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی ازسوی رهبر معظم انقلاب، مبانی اصولی و پراهمیتی برای توسعه و حل مشکلات کشور دارد و رویکرد دولت مردمی سیزدهم هم، اجرای با برنامه این سیاست است.

وی پیری جمعیت در کشور و سالمندی استان گیلان را دارای آسیب هایی در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی خواند که برای تغییر این وضعیت، باید اراده ملی وجود داشته باشد.
 
 استاندار گیلان جمعیت را از مولفه های مهم قدرت و اقتدار یک کشور عنوان و خاطرنشان کرد: امروز، وارث سیاست‌های نادرست تصمیم گیران دهه های گذشته هستیم درحالیکه بسیاری از کشورهای پیشرفته، برای افزایش جمعیت خود، بسته های تشویقی درنظر گرفته اند.
 وی کاهش نیروهای مولد و تولیدکننده را موجب افزایش هزینه های مدیریت امور سالمندان ذکر کرد.
 
 دکتر عباسی با اشاره به آسیب‌های تک‌فرزندی در خانواده‌ها بیان داشت: کاهش جمعیت آسیب‌های زیادی در بخش‌های مختلف امنیتی و سیاسی نیز بر جای می‌گذارد زیرا دشمن از صف‌آرایی جوانان کشور هراس دارد.
 
وی با بیان اینکه گیلان در حوزه نیروی کار مشکل دارد، افزود: کاهش مساحت زمین‌های زراعی امکان کشاورزی مکانیزاسیون را کم کرده و علاوه بر این دسترسی به نیروی کار فعال جهت تولید در بخش کشاورزی در حال آسیب است.
 
استاندار گیلان بر ضرورت فراهم سازی زیرساخت‌ها برای افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: متولی ازدیاد جمعیت، فقط وزارت بهداشت نیست و همه دستگاه‌ها باید مشارکت مؤثری داشته باشند.
 
 نقش آفرینی وزارت مسکن در حوزه تأمین مسکن، انجام فعالیت های فرهنگی، روشن گری افراد صاحب‌نظر برای تبیین علمی اهمیت افزایش جمعیت و ارائه تولیدات اقناعی رسانه ای از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.
 
 وی تبدیل تهدیدات به فرصت و همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه ها را منجر به رشد فرهنگی و اقتصادی در این حوزه عنوان کرد.
 دکتر عباسی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست در مناطق مختلف شهرستان ها و نیز روستاها، موضوع رشد جمعیت را بطور دقیق، رصد کرده و متناسب با آن، برنامه ریزی نماید.
 
 وی همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و سالروز شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد آن بزرگ پرچمدار ولایت و جبهه مقاومت را گرامی داشت.
 
انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز