استاندار گیلان: عملکرد دستگاه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی پایش می‌شود

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۸:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۵۶۲۵
استاندار گیلان: عملکرد دستگاه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی پایش می‌شود
استاندار گیلان رفع محرومیت از شفت به‌عنوان شهرستان کمتر توسعه‌یافته و شهرستان هدف استان در طرح پیشرفت و آبادانی را نیازمند مدیریت جهادی و میدانی دانست و گفت: عملکرد دستگاه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی، رصد و پایش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی هماهنگی پیشرفت و آبادانی شفت (شهرستان هدف استان در طرح پیشرفت و آبادانی 31 شهرستان منتخب مرحله اول کشوری با اولویت روستاهای شهرستان) اظهار داشت: برای حضور فعالانه سرمایه گذاران و رونق تولید و اشتغال، باید در گام نخست، زیرساخت‌ها در شفت ارتقاء یابد.

وی بازدید خود از شفت، روستاهای این شهرستان و گفت وگو با مردم را یادآور شد و با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در حوزه‌های خدمات‌رسانی ازجمله آب، برق، گاز و راه‌های ارتباطی در این شهرستان افزود: بسیاری از پروژه ها به‌ویژه در حوزه های عمرانی، توسط پیمانکاران با جدیت انجام نشده و نیمه کاره مانده که زیبنده مردم شریف این شهرستان نیست.

استاندار گیلان با انتقاد از نیمه کاره ماندن پروژه ها و نبود اهتمام از سوی برخی پیمانکاران برای تکمیل طرح‌ها، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد نسبت به انجام وظایف محوله از سوی پیمانکاران، مطابق با قانون نظارت های لازم را داشته باشند.

دکتر عباسی همچنین به معاونان هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استانداری تأکید کرد که میزان توانمندی و فعالیت دستگاه ها در حوزه محرومیت زدایی با تمرکز بر رفع محرومیت در شفت را احصاء و مشخص کنند تا بر این اساس؛ برنامه ریزی های لازم برای پشتیبانی از دستگاه ها تدوین شود.

اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای این شهرستان ازسوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی که یکی از مطالبات اصلی مردم شفت است، اجرای پروژه های گردشگری در منطقه با توجه به ظرفیت پرشمار آن، حمایت از روستاییان در مشاغل کشاورزی و باغی و نیز توسعه زراعت چوب از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه مورد تأکید قرار داد.

وی در ادامه سخنانش مدیریت جهادی و مردمی را در محرومیت‌زدایی و هدایت شفت به مسیر رشد و توسعه پایدار، مهم خواند و گفت: تلاش‌هایی که تا زمان حاضر انجام شده، کافی نیست و باید بیشتر از قبل، برای رفع محرومیت از این شهرستان کوشش شود.

دکتر عباسی رعایت عدالت و توزیع متوازن و متعادل منابع در استان را یکی دیگر از راه‌هایی عنوان کرد که می تواند به توسعه شهرستان شفت کمک کند.

وی همچنین به برگزاری این جلسه با دستور کار هماهنگی پیشرفت و آبادانی شفت به عنوان منتخب مرحله اول کشوری، تأکید کرد که مدیران، باید شخصاً در این جلسه حضور یافته و جدیت لازم را برای تحقق مصوبات داشته باشند.

در این جلسه گزارش فرماندار شفت درخصوص اقدامات انجام شده و برنامه طرح پیشرفت و آبادانی روستاهای شهرستان منتخب، گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مورد اعتبارات ردیف های متمرکز یارانه‌ای (رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار) ارائه و پیشنهاد انتخاب شهرستان سیاهکل به‌عنوان شهرستان هدف مرحله دوم بر اساس اولویت‌ها و شاخص‌های مقایسه تطبیقی شهرستان‌های استان بررسی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز