استاندار گیلان مطرح کرد: حضور مستمر مسئولان در متن جامعه و بررسی میدانی مشکلات

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۰۷:۳۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۸۸۸۳
استاندار گیلان مطرح کرد: حضور مستمر مسئولان در متن جامعه و بررسی میدانی مشکلات
استاندار گیلان بر حضور مستمر مسئولان در متن جامعه، ارتباط مستقیم با مردم و بررسی میدانی مشکلات تاکید و با انتقاد از افتتاح پروژه‌های نیمه تمام، گفت که لازمست برای تکمیل و تحویل آنها به مردم تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی جمعه شب در نخستین گفت وگوی زنده  تلویزیونی با مردم استان، با تبریک میلاد حضرت زهرا، این بانوی گرانقدر را از اسوه‌های فداکاری و ایثار خواند و گفت که نسل جوان به‌ویژه بانوان باید صدیقه طاهره را الگوی زندگی خود قرار دهند. 

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و عمرانی گیلان در ابتدای دولت سیزدهم افزود: زمانی که به عنوان استاندار معرفی شدم، گیلان مانند دیگر نقاط کشور در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و معیشتی در شرایط بدی بود و باید اقداماتی عاجل در این خصوص اندیشیده می‌شد.
 
وی اولویت نخست دولت سیزدهم را مبارزه با کرونا دانست و گفت: در حالیکه در ابتدای کار دولت، روزانه صدها نفر در کشور جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری از دست می‌دادند ، تلاش شد در سریع‌ترین زمان ممکن واکسن و تجهیزات مورد نیاز وارد کشور و استان شود.
 
دکتر عباسی جایگاه اول گیلان در واکسیناسیون را مورد اشاره قرار داد و گفت: با درنظر داشتن شرایط کرونایی گیلان، اقدامات خوبی انجام شد و بر اساس آمار ، این استان در تزریق واکسن ، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
 
وی با بیان اینکه به لحاظ ذخیره کالاهای اساسی نیز از وضعیت خوبی برخورداریم، تصریح کرد: در کشور و گیلان طی چند ماه گذشته به لحاظ ذخایر کالاهای اساسی و ارزی ، مشکل داشتیم ولی با اقدامات انجام شده ، هم اینک شرایط ذخیره کالای اساسی بسیار خوب است.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنامه دولت در خصوص کاهش قیمت کالاهای اساسی افزود: درحالیکه تورم در ابتدای دولت سیر صعودی داشت، اکنون وضعیت کنترل شده و از افزایش لحظه ای قیمت‌ها جلوگیری به عمل آمده است.
 
دکتر عباسی با ابراز گلایه نسبت به تکثر پروژه‌های نیمه تمام در گیلان ازجمله در حوزه‌های راه و سدسازی گفت: پروژه‌های زیادی مانند راه‌آهن رشت-کاسپین، آزادراه رشت-قزوین‌ و سدهای متعددی وجود دارد که باید به تکمیل آنها توجه شود.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در شهرها و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: برخی از کارخانه‌های گیلان به علت عدم بهره مندی از تسهیلات و نبود تجهیزات، در حال تعطیلی بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته از تعطیلی این واحدها ممانعت شد.
 
استاندار گیلان کشاورزی را یکی از شغل‌های اساسی مردم این استان دانست و بیان داشت: در بخش کشاورزی نا امیدی هایی وجود داشت ولی با برگزاری جلسات متعدد در استان و پیگیری هایی که با وزیر جهادکشاورزی داشتیم، بخشی از آنها برطرف شده است.
وی همچنین از راه‌اندازی مرکز تحقیقات کیوی در غرب گیلان خبر داد و افزود: در گیلان محصولات کشاورزی متنوعی تولید می‌شود و در همین راستا مرکز تحقیقات کیوی در گیلان راه‌اندازی خواهد شد.
 
دکتر عباسی با تاکید بر اینکه باید ارتباط میان مسئولان و مردم بیش از بیش تقویت شود، افزود: رئیس جمهوری، مرد میدان جهاد و خدمت است و نسبت به ارتباط مستمر با مردم و شناسایی از نزدیک مشکلات، اهتمام دارد و ما نیز متاثر از این الگوی رفتاری، باید ارتباط با مردم را تقویت کنیم و حضوری مستمر بین اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.
 
وی به بازدید خود از شماری از واحدها در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین موانع موجود در کشور و گیلان مربوط به بخش مدیریت، تسهیلات و نقدینگی، تجهیزات، بوروکراسی زائد اداری، عدم صلاحیت پیمانکاران و ضعف نظارت است که باید این موانع با فوریت، برطرف شود.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه گذاری در گیلان به بهترین نحو در حال اجراست، تصریح کرد: سامانه اطلس سرمایه گذاری و پنجره واحد کسب و کار ، در گیلان به عنوان اولین استان راه اندازی شده و اکنون ۵۲ مجوز بی نام در این سامانه ثبت‌ شده است.
 
وی با اشاره به نقش بانک‌ها در رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی در گیلان افزود: در بخش ارائه تسهیلات، بانک‌ها موظفند منابع بانکی را به این پروژه‌ها اختصاص دهند.
وی در ادامه سخنانش از وضعیت پسماند سراوان ابراز گلایه و خاطرنشان کرد: ظرفیت کمپوست زباله در رشت به ۵۰۰‌ تن افزایش یافته و در آینده نیز به یک میلیون تن‌ خواهد رسید.

 

استاندار گیلان جوانان را سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: نسل جوان به این کشور امید داشته و باید این امید از طریق بسترسازی و به کارگیری آنان در امور مختلف افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: به این منظور تاکید کرده ام در پست‌هایی از جمله معاونین فرماندار یا بخشدار ، از نسل جوان استفاده شود و به آنان فرصت داد زیرا آینده متعلق به جوانان و هدف ما در گیلان توجه به بیانیه گام دوم انقلاب یعنی جوان‌سازی در عرصه های مختلف است.
وی به فراهم سازی فرصت های شغلی برای جوانان نیز اشاره و اضافه کرد: از بسترهای مختلف از جمله تبصره ۱۶ ، شش هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.
 
دکتر عباسی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد آرامش در گیلان افزود: مردم در مواقع بروز حوادث و رخدادهای مختلف، باید احساس آرامش کنند همچون زمان بارش برف و باران در حالیکه بدلیل سوء مدیریت های قبلی، همواره با نگرانی مواجه بودند به همین منظور در جریان بارش برف اخیر ، به عنوان استاندار و رئیس ستاد مدیریت بحران به تمامی مدیران دستور دادم که حق خروج از محل خدمت خود را ندارند.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهداف خود از بازدیدهای سر زده از واحدهای تولیدی بیان داشت: بازدیدها و جلسات باید با خروجی همراه بوده و در دل این بازدیدها برخی از واقعیت ها مشخص می‌شود لذا نباید اجازه دهیم مردم برای حل مشکل به مرکز استان بیایند که در این صورت با مدیر آن شهرستان در هر سطحی، برخورد می‌شود.
 
دکتر عباسی یکی از معضلات استان گیلان را افتتاح نیمه تمام برخی از پروژه‌ها ازجمله در حوزه های عمرانی ذکر و خاطرنشان کرد: از زمان دولت قبل بسیاری از پروژه ها ، به صورت نیمه تمام افتتاح شد که جای تاسف دارد.
 
 وی پیگیری های مجدانه خود و مسئولان استان برای بازگشایی تالار مرکزی رشت را مورد اشاره قرار داد و تحقق این مهم را دغدغه هنردوستان گیلان ذکر کرد.
 
دکتر عباسی با بیان اینکه نخبگان گیلانی در حوزه‌های مختلف ظرفیت های خوبی دارند، تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت های آنان، جلسات متعددی را با نخبگان حوزه علمیه و دانشگاهیان و دیگران برگزار کرده و کارگروهی در این راستا تشکیل شده و تاکید دارم برای شتاب بیشتر به قطار توسعه گیلان،  باید از همه ظرفیت ها بهره گرفت.
 
استاندار با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به گیلان گفت: در این خصوص جلساتی در تهران و استان برگزار و تمام نیازمندی که باید در سفر دیده شود، شناسایی و در جلسه با معاون اجرایی رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری، بسترهای لازم برای سفر آماده شده و اطمینان دارم اتفاقات خوبی از این سفر نصیب مردم گیلان می‌شود.
 
دکتر عباسی با انتقاد از دخالت های عده‌ای در انتصابات بیان داشت: برخی در این خصوص سنگ‌اندازی کرده و دخالت می‌کنند در حالی که باید اجازه دهند فضای استان، با آرامش همراه شود و امور به پیش رود.
 
وی به انتصاب برخی مدیران به عنوان سرپرست نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد افراد، با دقت نظارت و رصد می شود و در صورتیکه کارآمدی و توانمندی داشته باشند، فعالیت آنان در قامت مسئول، استمرار می یابد.
 
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز