بی توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت املاک شهرداری رشت

۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۰۸:۰۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۰۶۱۷
بی توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت املاک شهرداری رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: بی توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت املاک شهرداری و همچنین وضعیت نامطلوب پل های عابر پیاده مکانیزه که همواره مورد گلایه شهروندان بوده یکی دیگر از سوالات مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در بیست و هفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به موضوع جلسه امروز شورا اظهار کرد: دستور جلسه امروز شورا بررسی طرح سوال از شهردار رشت است و پس از فرصت قانونی که در اختیار وی قرار داشت ، امروز برای پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پس از پاسخگویی شهردار رشت به سوالات ،  رای گیری پیرامون قانع شدن یا قانع نشدن اعضای شورا از پاسخ های شهردار رشت برگزار می شود افزود: یکی از سوالات پیرامون وضعیت نامطلوب ورودی های سطح رشت است که با توجه به اینکه تا کنون بارها در این باره به شهردار رشت تذکر داده شده است و به ایام نوروز و حضور گردشگران نیز نزدیک می شویم اما عملا هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.

کارگرنیا با قرائت سوال دیگر شورا از شهردار رشت افزود: شورا از حیث نظارت بر عملکرد مدیریت شهری بارها پیرامون انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس ضوابط موجود و تعهد و تخصص به شهردار رشت تذکر داده است اما شهردار رشت با بی توجهی نسبت به این موضوع و انتصابات نامناسب موجبات خُسران شهروندان و ضایع شدن بیت المال را فراهم کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه بارها توسط شورا و دستگاه های نظارتی پیرامون مشخص شدن وضعیت املاک شهرداری تذکر داده شده است تصریح کرد: بی توجهی شهردار رشت به وضعیت املاک شهرداری و همچنین وضعیت نامطلوب پل های عابر پیاده مکانیزه که همواره مورد گلایه شهروندان بوده  یکی دیگر از سوالات مطرح شده است.

کارگرنیا به عدم افتتاح حساب مستقل از محل کمیسیون ماده صد با هدف احداث پارکینگ عمومی در شهر رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به تذکرات پی در پی در این مورد نیز اقدامی انجام نشده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم هنوز بخشی از این نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت تعیین تکلیف نشده اند .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قرائتِ دیگر سوالات طرح شده بیان کرد:  در مجموع یازده  سوال طرح شده است و شهردار رشت  باید در جلسه امروز شورا به این سوالات پاسخگو باشد.

پرداخت اضافه کار ۱۷۰ ساعته به پرسنل فضای سبز شهرداری رشت

رییس شورای اسلامی شهر رشت پس از اتمام پاسخگویی سید امیر حسین علوی شهردار رشت به سوالات مطرح شده اظهار کرد: بر اساس قانون وقتی شرایط فعالیتی ۲۴ ساعت به ۲۴ ساعت برای کارگران فضای سبز در نظر گرفته می شود  باید ۱۷۰ ساعت اضافه کار ثابت به آنان پرداخت شود و شهردار رشت باید اعلام کند که آیا در شرایط فعلی این اضافه کار پرداخت می شود؟

وجود سگ های بلاصاحب بر روی پل های عابر پیاده رشت

محمد حسین واثق کارگرنیا به وضعیت پل های عابر پیاده در رشت اشاره کرد و گفت: مشکل پل های عابر پیاده فقط در حوزه بالا بر نبود و متاسفانه خرابی دائمی ، وجود افراد معتاد و ولگرد و سگ های بلاصاحب از دیگر  گلایه های شهروندان در مورد این پل ها است که تا کنون به سرانجام نرسیده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال پلمپ مشاغل پر ترافیک رشت نیستیم تصریح کرد: شورا به موضوع ساماندهی این مشاغل توجه دارد و  وقتی فروشگاهی حدود ۲۰۰ نفر پرسنل دارد  یقینا با راهکار شهردار رشت مبنی بر پلمپ شدن این اماکن مشکلی رفع نمی شود و حتی این اقدام موجب بروز مشکلات معیشتی برای پرسنل آن مراکز تجاری  و درمانی و غیره می شود و انتظار داشتیم شهردار رشت به جای ارایه راهکار از سوی شهردار رشت با هدف پلمپ کردن این گونه مشاغل به دنبال ساماندهی آنان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به میزان پرداخت اضافه کاری به نیروهای شرکتی شهرداری رشت بیان کرد: برخی از شرکت های طرف قرار داد با توجه به اینکه به صورت مازاد نیروهایی در اختیار دارند نسبت به حذف اضافه کاری ما بقی پرسنل شرکتی اقدام می کنند اما حق و حقوق شرکت را کاملا دریافت می کنند و در واقع در این حوزه هیچ نظارتی نیست.

ارسال ۶۰ پرونده از مجموع ۲۷۰ نفر ایثارگر شاغل در شهرداری رشت به استانداری گیلان

کارگرنیا با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری رشت بسیار حائز اهمیت است افزود: بر اساس قانون ابلاغ شده هر نیروی ایثارگر شرکتی ، قرار دادی باید تبدیل وضعیت کارمندی شود و طی تماسی که امروز با استانداری گیلان  برقرار شد فقط ۶۰ پرونده مربوط به نیروهای ایثارگر شاغل شهرداری رشت به استانداری به منظور تعیین تکلیف ارسال شده است.

وی به حضور دستفروشان در سطح رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ نظارتی در این حوزه وجود ندارد و در برخی از نقاط رشت از جمله خیابان‌های مطهری- شریعتی- امام - اعلم الهدی- سردارجنگل- معابر اصلی و ورودی شهر روبه روی دانشگاه آزاد رشت، دخانیات و......به واسطه گستردگی حضور دستفروشان و وانت بارها، تبدیل به فروشگاههای بزرگ شده است.

ارزیابی مدیران شهرداری رشت با هزینه میلیونی توسط شرکت غیر بومی

کارگرنیا با بیان اینکه شهردار رشت در صحبت هایش اعلام کرد که نسبت به مدیران شهرداری رشت به واسطه ۹ سال حضور در جایگاه عضو شورا و شهردار شناخت کاملی دارد افزود: اگر شهردار رشت مدعی شناخت از ظرفیت های مدیران شهرداری رشت است بنابراین به چه علتی با پرداخت هزینه میلیونی نسبت به ارزیابی مدیران توسط یک شرکت غیر بومی اقدام کرده است.

وی به عدم اعتماد شهردار رشت نسبت به شورا اشاره کرد و گفت: اعضای شورا به شهردار رشت اعتماد کردند اما شهردار رشت هیچ گاه چنین نگاهی به شورا نداشت .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سخن شهردار رشت پیرامون اینکه به شهردار رشت اجازه تام داده شود افزود: اگر شهردار رشت به این موضوع ایمان دارد پس باید بگوئیم که وی در مدت زمان حضورش در جایگاه عضو شورا به واسطه نادیده گرفتن همین مسئله خیانت  کرده است و در زمانی که علوی رئیس و عضو شورا بود  هرگاه هر شهرداری به  مرحله طرح سوال و استیضاح کشیده می شد یکی از سوالات شورا همین موضوع انتصابات و انتخابات و  عدم هماهنگی با شورا بوده است .

تهدید اعضای شورا توسط همکاران داغتر از آش شهردار رشت

کارگرنیا با توصیه به شهردار رشت پیرامون توجه بیشتر به برخی از مباحث تصریح کرد: به شخص شهردار و برخی از همکارانش که کاسه داغتر از آش شده اند تاکید می کنم که از تهدید اعضای شورا دست بردارند و در غیر این صورت آن گونه که شایسته است با آنان برخورد می شود.

انتهای پیام

نظر شما