استاندار گیلان: معرفت‌افزایی نسل جوان با ریشه‌های انقلاب اسلامی و جایگاه معرفتی شهدا و ایثارگران لزومی است

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۲۴۵۲
استاندار گیلان: معرفت‌افزایی نسل جوان با ریشه‌های انقلاب اسلامی
و جایگاه معرفتی شهدا و ایثارگران لزومی است
استاندار و رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان صیانت از اسناد هویتی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به آیندگان را موضوعی با اهمیت خواند و تأکید کرد که معرفت‌افزایی نسل جوان با ریشه‌های انقلاب اسلامی و جایگاه معرفتی شهدا و ایثارگران مورد توجه باشد و برنامه ریزی های لازم برای آن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه مشترک کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با گرامیداشت شب‌های قدر و سالروز شهادت امام علی(ع)، مولای متقیان را الگوی کامل اخلاق، ایثار و جهاد خواند و افزود: ایثار و شهادت، فرهنگ متعالی و در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی‌ست که یک انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست یابد.

وی با اشاره به روایات قرآنی و کتب برجسته دینی همچون نهج البلاغه درباره فریضه جهاد ، ایثار و شهادت ، بر لزوم درس‌گیری و عبرت از سرگذشت نیاکان تاکید کرد و گفت: صیانت از اسناد هویتی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز انتقال آن به نسل های آینده، موضوعی مهم است.

دکتر عباسی تصریح کرد: نسل جوان باید با ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران که همان شهدا و ایثارگران هستند، آشنا شوند و این معرفت‌افزایی با معرفی سیره اخلاقی و عملی افرادی که برای پاسداری از ایران اسلامی غیرتمندانه جان خویش را فدا کردند، محقق می شود.

وی به شمار واژه جهاد در قرآن مجید و نهج‌البلاغه اشاره و با بیان اهمیت این فریضه دینی اظهار کرد: جهاد در راه خدا و کمک به خلق خدا باید سیره همه مدیران و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و نباید اشاعه این فرهنگ را تنها بر عهده یک دستگاه گذاشت.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوی بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه است، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش بسیاری برای حذف فرهنگ جهاد و ایثار داشته و دارند و با مهندسی پیچیده، برای ترویج فرهنگ بیگانه سعی می کنند.

دکتر عباسی تنویر افکار همه اقشار جامعه به ویژه جوانان نسبت به جایگاه معرفتی شهدا و ایثارگران را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و افزود: نباید سنگرهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را خالی گذاشت، بلکه باید تمامی این ارکان را با تقوا درآمیخت و با بهره گیری از ابزار هنر در این مسیر گام نهاد.

وی تولید محتوای فاخر در گرایش‌های مختلف هنری از جمله هنرهای نمایشی را مورد بحث قرار داد و افزود: هنرمندان بنام و کارآزموده بسیاری در گیلان فعالیت دارند که باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم معرفی همه شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و نیز  جهاد حق علیه باطل و دفاع از حرم تاکید و با اشاره به مناسبت های رسمی اردیبهشت ماه از جمله هفته بزرگداشت مقام کارگر و معلم بیان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای معرفی شهدای معلم، دانش و آموز و کارگر است.

استاندار اضافه کرد: استاد مطهری خود از شهدایی‌ست که نوشتارش برگرفته از قرآن و عترت بود و وحدت حوزه و دانشگاه را پدید آورد از این‌رو تبیین خط فکری ایشان الزامی برای جامعه امروز است.

وی همچنین به شهید برونسی به عنوان نماد بصیرت جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: گیلان در حوزه شهدای کارگری، بسیار غنی است و باید نسبت به معرفی آنان تلاشی جهادی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به فرمانداران تکلیف کرد که در شهرستان ها از هنرمندان با استعداد برای فعالیت در حوزه ایثار و شهادت استفاده کنند.

وی با اشاره به اختیارات واگذار شده از سوی دولت به استانداران، گفت که اعتبار مناسبی برای اجرای فعالیت های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و ترویج این ارزش ها اختصاص یابد.

در این نشست حکم انتصاب دکتر اسدالله عباسی به ریاست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان به وی اهدا شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز