بخش تولید و تجارت گیلان آماده توسعه مراودات تجاری با ارمنستان

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۹:۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۳۴۹۲
بخش تولید و تجارت  گیلان آماده توسعه مراودات تجاری با ارمنستان
مدیرکل صمت گیلان در همایش فرصتهای اقتصادی ارمنستان گفت: گیلان یکی از استان های پویا در زمینه اقتصادی و مبادلات تجاری می باشد و در سال گذشته بیش از 730 میلیون دلار فقط ارزش صادرات گیلان به کشورهای همسایه بوده است که هدف ما دستیابی به صادرات به مراتب بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ تیمور پورحیدری در جمع کثیری از فعالان حوزه تولید و تجارت و دیپلمات ارشد سفارت ارمنستان، کاریک گریگوریان در این نشست اقتصادی اظهار داشت: بخش تولید و تجارت  گیلان آماده توسعه مراودات تجاری با ارمنستان است و چنانچه شرایط فراهم باشد فعالین اقتصادی ما استقبال خواهند کرد.  

8999

 مدیرکل صمت گیلان به وجود مرز 35 کیلومتری ارمنستان با ایران بعنوان یک ظرفیت اشاره نمود و گفت: عزم بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان برای برقرار ارتباط  موثر به پشتوانه بازرگانان و صنعتگران پرتوان استان با کشور ارمنستان بسیار جدی است.

 وی افزود: گیلان با وجود 36 شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تولیدی که ۱۰۰ برند آن در سطح ملی و جهانی صاحب نام هستند؛ ظرفیت عظیم و  فضای مطلوبی بالاخص برای صادرات و تامین نیاز ارمنستان در حوزه های صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، صنایع فولادی، صنایع سلولزی، صنایع معدنی داریم.

دکتر پورحیدری در بخشی دیگر از سخنان خود به همکاری در حوزه های صنعتی و تبادل دانش فنی  اشاره کرد و گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است لذا استراتژی تجاری ما در حوزه تولید و تجارت بسیار شفاف است و منافع مشترک برای ما مهم است.

گفتنی است این نشست با استقبال جمع کثیری از فعالان اقتصادی استان در سالن نیروی انتظامی رشت با همکاری مرکز آموزش بازرگانی گیلان در راستای پیگیری و تحقق اهداف اقتصادی سفر وزیر صمت به ارمنستان در ماه اسفند سال گذشته برنامه ریزی و انجام گردید. و در پایان نشست پس از سخنان طرفین، جلسه پرسش و پاسخ جهت برقراری تعاملات انجام پذیرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز