احیاء ۶۸ واحد صنعتی تملک شده گیلان، تکلیف امسال است

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۹:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۳۴۹۵
احیاء ۶۸ واحد صنعتی تملک شده گیلان، تکلیف امسال است
مدیرکل صمت گیلان طی نشست با نماینده مردم رشت گفت: احیاء ۶۸ واحد صنعتی تملک شده گیلان، تکلیف امسال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ تیمور پورحیدری در دیدار با سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: احیاء ۶۸ واحد صنعتی تملک شده تکلیف استان از طرف وزارت صمت در سال جاری است.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه علیرغم واگذاری بسیاری از امور صنایع غذایی و کشاورزی در قالب طرح انتزاع به سازمان جهاد؛ اداره ما به مردم تعهد دارد، تشریح کرد:  ما بعنوان دبیر کارگروه تنظیم بازاربا توجه به گستره خدمات و فعالیتها در بسیاری از امور نظارتی به جهاد کشاورزی کمک می کنیم ولی تامین و عرضه و حتی نظارت محصولات کشاورزی طبق قانون انتزاع با جهاد است.

وی با اشاره به احتمال بروز مشکل در صورت عدم تامین شکر و روغن مورد مصرف کارخانجات،اظهار داشت: همواره بایستی ذخایر این کالاهای استراتژیک برنامه ریزی گردد تا در روند تولیدات کارخانجات صنایع غذایی اختلال  و رکود ایجاد نشود

تیمور پورحیدری به پیگیری های مداوم خود جهت اختصاص سهمیه بیشتر از وضع موجود به استان سخن گفت و عنوان کرد: طی چندین مکاتبه با وزارت متبوع و تماس تلفنی مکررا پیگیر افزایش سهمیه برای مصارف خانوار، صنف و صنعت گیلان هستیم تا بتوانیم نیاز واقعی استان را تامین نمائیم.

صنعت؛ متعلق به همه مردم و نظام است

در ادامه این دیدار نماینده مردم شهرستان رشت نیزبا توجه به فضای فعالیت این اداره کل، اظهار داشت: وظایف این اداره کل زیاد است و با همه خانواده ها و یا هر ارگانی به نوعی در ارتباط است و با اشتغال و معیشت مردم رابطه مستقیم دارد.

سید علی آقازاده در ادامه گفت: ما افتخار می‌کنیم که بعنوان یک مدیر انقلابی و گیلانی سکاندار این اداره کل هستید و انتظار داریم با جذب سرمایه گذار خوب و ایجاد یک صنعت کارآمد و به روز، اشتغال پایدار در گیلان ایجاد شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کارخانجات تملک شده و مصادره شده باید به چرخه تولید بازگردد و چرا باید کارخانه‌هایی مثل نوغان، ابریشم و پوشش که متعلق به این مرز و بوم است تعطیل باشند و متولیان امر در گذشته اقدامی اثربخش جهت رفع مشکل نداشتند.

سردار آقازاده با بیان اینکه صنعت متعلق به همه مردم و نظام است، خاطر نشان کرد: در سال های اخیر هرج و مرج شدیدی در صنعت استان داشته ایم و ضرر کرده ایم که باید بررسی و بازنگری شود.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که ویژه، شرکت پوشش را فعال نمایید و تحت نظارت خود این شرکت به سرمایه گذاری واقعی و فعال، برای ایجاد شهرک نساجی واگذار شود.

وی همچنین تاکید کرد: معادن استان باید ساماندهی شود و از این منابع به درستی استفاده و به نفع مردم بهره برداری شوند و در این مسیر بنده با همه وجود کمک می‌کنم و همراهی و مساعدت لازم را خواهم داشت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز